Raket 120

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Re: Raket 120

#16

Post autor: tadeuszxxx »

Ostatni post z poprzedniej strony:

Witaj Ark może i Ty masz racje gdyż skrzydło którego użyłem firmy Nova Phoenix , nie miało aktualnego przeglądu na stronie
para- 2000mozna poczytać o tym skrzydle jest to wiekowa konstrukcja, znajomy przywiózł ją z Austrii a 6 lat temu wymieniał linki według mnie nie nadaje się ona do latania ale do sprawdzenia mego raketa zaryzykowałem nie spamuj://spamer.para2000.org/wings/index.htmlsp" onclick="window.open(this.href);return false; . Normalny paraglajciarz określiłby krótko szmata i zgadzam się z tym . A wracając do raketa na jakiej przekładni kręcą się u Ciebie śmigła i na jakich śmigłach latałeś jakie są lepsze a jakie gorsze............

Pozdrawiam Tadeusz..............

ark
Posty: 41
Rejestracja: 2010-05-24, 19:05
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Raket 120

#17

Post autor: ark »

Nie zagłębiałem sie az tak .sporawdzałem siłę ciągu i wynosiła ponad 40 kG to ponad to wachania w granicach 43-47 .Mogę podać ci średnicę kół zaraz pójdę i pomierzę jak chcesz , latam na starym modelu z koszem INOX ,podwieszeniem dolnym, na uprzęży wyhaftowano mosqito parapower ,śmigło drewniane ,rezonans czarny ,tłumik szmerów ssania ,Przyprzelocie ,po trójkącie średnie spalanie wyszło mi 3,2 l/g zbiornik 9 litrowy.

Budgie75
Posty: 3
Rejestracja: 2012-09-13, 19:20

Re: Raket 120

#18

Post autor: Budgie75 »

Też posiadam Raket 120. Obroty maksymalne - w zasadzie zależy. Na ziemi wykręca około 9500 a w locie już mniej czyli 9200. Masa w gatkach 82kg, skrzydło synthesis 29 czyli wymagające mocy. Do startu jak na razie potrzebuję troszkę łączki ale myślę że to się zmieni jak jeszcze poćwiczę. Ogólnie myślę że nie jest źle. W locie poziomym przy zerowych trymerach potrzebuję około 7200 obrotów natomiast przy odpuszczaniu trymerów jeszcze nie przekraczałem 8000 obrotów na moim napędzie (zapas 1000 obrotów jeszcze mam więc nie mam powodu do łez). Napęd to raket 120 z przekładnią 3,6 ze śmigłem helix 130cm i gaźnikiem wg 10. Produkcja Paraelement ale to właśnie jest problem. Wykonanie tego napędu kojarzy mi się z paraolimpiadą.
Owszem napęd leciutki - co bardzo zachwala producent. Tylko co z tej lekkości! Jeśli jesteś uczniem to nie polecam tej produkcji (nie polecam to mało powiedziane - to się nie nadaje dla początkujących). Tłumik (produkcji oryginalnej szwedzkiej) zaczyna pękać po 5 godzinach lotu. Jest już na to rozwiązanie które stosują Szwedzi i dociera to do Polski do Pana R.....o. Co z tego jeśli kolejnym problemem jest kosz. Zdarza mi się niedociągnąć skrzydła przy starcie (nad czym pracuję i wychodzi coraz lepiej) i okazuje się że kosz pod wpływem naporu taśm skrzydła się wygina do tego stopnia, że śmigło wali w poprzeczki kosza. Efekt końcowy taki że jestem na etapie szpachlowania śmigła.
Konkluzja powyższego jest taka, że:
- zmieniłem oplot kosza - jest teraz nierozkładalny na części ale przynajmniej się nie wygina 15cm w stronę śmigła
- szukam nowego tłumika do napędu raket 120
- szukam nowego śmigła do napędu
- szukam kogoś, kto potrafi przerobić kosz w taki sposób żebym miał większy komfort psychiczny podczas startu czyli poszukuje osoby która produkuje (poprawia) kosze na zamówienie w województwie podlaskim lub jak najbliżej miasta Łomży
- chcę wzmocnić konstrukcję kosza nawet jeśli masa jego wzrośnie o 2kg (to żaden problem)
- silnika nie chcę zmieniać (chociaż planuję jego tuning)
- chcę wymienić silnik na taki z rozrusznikiem
- wymiany wymagają poduszki które w ogóle nie posiadają zabezpieczenia.
ostatecznie mogę stwierdzić że Raket jest świetnym napędem. Posiada sprzęgło. Jest możliwość zakupu silnika z rozrusznikiem. Moc porównywalna do SOLO i to samo z ciągiem tego napędu. Bardzo lekki co pomaga przy starcie (zaliczałem już starty na solo i mocniejszych napędach). Myślę że Raket jest super silnikiem ale w dobrym wykonaniu osprzętu a nie jego parodii.

Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Re: Raket 120

#19

Post autor: tadeuszxxx »

Witaj Budgie 75 to co piszesz o rakecie odnośnie przekładni potwierdza wszystkie moje przypuszczenia przekładnia 1/3.6 jest najlepsza z możliwych ze wszystkich oferowanych przez szwedów w ofercie mają przełożenia 1/4 ,1/3.6 , 1/3.3 ,1/3 widocznie inne stosowane są do kartingu w lepszym wydaniu niż do ppg .Kolega Ark prawdopodobnie ma przekładnię 1/3.3 jak napisze to się dowiemy Twój raket jest perfekcyjnie złożony gdyż przy śmigle helixa 130 osiąga max moc. Co do kosza to mam Liteckiego średnica 135 bardzo lekki i mocny gdyż sprawdziłem jego wytrzymałość wkładając do sprawdzenia napęd mz 250 wytrzymał testy i wcale się nie rozleciał tylko śmigło odchyliło się 2 cm na pełnych obrotach do dyfuzora i lekko zarysowała lakier .Tak że polecam jego kosze .Muszę po trochu zainwestować w części i z kompletować raketa podobnego parametrami do Twego.

Pozdrawiam Tadeusz...........

-- 26 wrz 2012, o 21:15 --

Witam wszystkich zainteresowanych tematem raketa 120. Dzisiaj złożyłem zamówienie i opłaciłem kartą kredytową Visa, pocztą elektroniczną za części z Szwecji.
Gdy zapytałem czy ,można złożyć inaczej zamówienie w odpowiedzi uzyskałem że można wpłacić na konto i zrobić przelew .
Aby zmienić przekładnie w rakecie z 1/3 na 1/3.6 należy nabyć oprócz koła
nie spamuj://spamer.radne.se/Store/Product/Produ ... No=32401-1" onclick="window.open(this.href);return false; i paska,
nie spamuj://spamer.radne.se/Store/Product/Produ ... No=32404-2" onclick="window.open(this.href);return false; także dwa dystanse ,
nie spamuj://spamer.radne.se/Store/Product/Produ ... No=32398-1" onclick="window.open(this.href);return false; ja dodatkowo zamówiłem ośkę z możliwością regulacji naciągu paska ,
nie spamuj://spamer.radne.se/Store/Product/Produ ... No=32405-1" onclick="window.open(this.href);return false; całość po naliczeniu podatku VAT i kosztów przesyłki wyniesie 247 euro .Czas przesyłki się okaże.

-- 28 wrz 2012, o 21:44 --

Skoro przekładnia jest w drodze , mam znowu nowe pytanie odnośnie jakiego śmigła mam szukać i zamówić jeżeli silnik wyposażony jest w standardowy rezonans z tłumikiem szwedzkim .Mam do wyboru kilka śmigieł ale jakie będzie najlepsze do raketa 120 z przekładnią1/3.6 Czy najdroższe helixa nie spamuj://allegro.pl/smigla-helix-solo-jpx ... 61265.html" onclick="window.open(this.href);return false;
,chyba nie gdyż podobno zaciążą bardziej silnik i potrzebuje wzmocnionego rezonansu . czy Werenca nie spamuj://allegro.pl/smigla-carbonowe-were ... 58783.html" onclick="window.open(this.href);return false; a może Rusłan nie spamuj://allegro.pl/smigla-ruslan-solo-jp ... 61321.html" onclick="window.open(this.href);return false; , czy może najtańsze od mirekpilot nie spamuj://allegro.pl/smigla-weglowo-kompoz ... 61250.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
Pozdrawiam Tadeusz........

Budgie75
Posty: 3
Rejestracja: 2012-09-13, 19:20

Re: Raket 120

#20

Post autor: Budgie75 »

Witam i pozdrawiam.
Akurat kończę część prac przy swoim napędzie. Rozwierciłem mocowania wypór do rozmiaru 21,5mm i idealnie pasują białe rurki do przewodów elektrycznych. Zakupiłem je w sklepie budowlanym. Wypory świetnie pasują w środek tych rurek więc nie powinny zbyt mocno drgać. Teraz moje wypory aluminiowe nie powinny się przecierać, ale sprawdze - może jeszcze dzisiaj jak to właściwie chodzi. Poszpachlowałem śmigło szpachlem rozrobionym bezpośrednio z włóknem szklanym i pomalowałem. Wygląda przyzwoicie chociaż widzę, że jeszcze muszę dopracować. Nie wiem jak się spisze wyważanie statyczne (momentem obrotowym) czyli na wyrównanie sił działających po obu stronach dziwigni. Ciekawe jak byłaby różnica na wyważarce sił odśrodkowych? Jaka to byłaby różnica i czy wogóle byłaby różnica? Rezonans oryginalnego tłumika na razie pospawałem - zawsze to kilkadziesiąt razy taniej niż zakup nowego. Nowy rezonans i nowy kosz planuję na następny rok. Planuję też skrócić troszkę wypory (lub zamówić drugie krótsze) aby sprawdzić czy przypadkiem przy krótszych wyporach może łatwiej będzie mi wychodzić z uprzęży do lądowania (W Paramotorze są długości 30cm a w moim Paraelemencie 45 cm). W chwili obecnej przy lądowaniu to tak naprawdę cały czas siedzę w uprzęży pomimo wielokrotnych regulacji i nadal nie potrafię się wypchnąć do przodu z siedziska. Co prawda mam zbyt duże siedzisko dla siebie (i to mi przeszkadza w poprawnym lądowaniu) ale w napędach tej produkcji nie spotkałem się z mniejszymi uprzężami.
A odpowiedź na Twoje pytanie. Mam smigło Helix dwułopatowe H25F ( długość 130cm) czyli te oryginalne i najdroższe. To czego się doczytałem o śmigłach, ale nie mogę potwierdzić na 100%, to ponoć przy śmigle helix jest większy ciąg statyczny - czyli na ziemi przy starcie. Śmigła Werenca, jeśli to oczywiście prawda, przy starcie (na ziemi) nie generują takiego ciągu ale ponoć lepiej się spisują w locie. Domyślam się że różnica w ciągu statycznym nie powinna być powalająca, ale nie mam gdzie sprawdzić ciągu swojego napędu. Efekt końcowy ma być taki że w locie poziomym śmigło Werenca potrzebuje mniejszych obrotów w górze niż śmigło Helix (czyli mniejsze spalanie przy Werencu). Planuję zakupić sobie śmigło Werenca ale dopiero zimą, więc najbliższe testy ciągu w locie (obrotomierzem) mógłbym wykonać dopiero na wiosnę. Nie posiadam informacji co do wymaganej i optymalnej wielkości śmigła Werenca ale planuję albo 125 albo 130cm. Odnośnie zaciążania silnika śmigłem to moim zdaniem objawiać się to będzie przy wchodzeniu na obroty czyli ciężkie śmigło wolniej wchodzi na obroty i wolniej wyhamowuje, lekkie sprawniej reaguje na manetkę gazu. Gdzieś znalazłem informację, że śmigło helix jest bardziej odporne na małe uderzenia w cokolwiek, natomiast śmigło Werenca szybciej się przy uderzeniach niszczy. W sumie to wychodziłoby na to że Helix może przeciąć rurki kosza jeśli o niego zawadzi, zaś to delikatne prędzej się samo uszkodzi. Nie wiem jaka w tym byłaby prawda ale według mnie znaczenie tego ujawniłoby się dopiero przy awaryjnych startach i ewentualnych przewrotkach. Na razie mogę powiedzieć tylko tyle, że Helix zawadzając o poprzeczki kosza spowodował ich nieznaczne wgięcie i końcówki śmigła się trochę poszczerbiły, co musiałem poszpachlować.

Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Re: Raket 120

#21

Post autor: tadeuszxxx »

Jak na moje małe doświadczenie w lataniu chciałbym kupić śmigło sprawdzone dla napędu na silniku raket 120 niekoniecznie musi być helix ciekaw jestem jaką opinią cieszą się śmigła Bieli też ma śmigła 125 Szkoda że tak wiele osób korzysta z forum a tak mało jest chętnych doradzić.

-- 1 paź 2012, o 15:58 --

Witam wszystkich rakeciarzy i nie tylko, dzisiaj dotarła do mnie przesyłka z Szwecji, środa wysłane zamówienie, poniedziałek odbiór tego się nie spodziewałem . Dodatkowo chyba gratis w kole z łożyskami i ośką , były założone dwa pierścienie segera na osi i po stronie łożyska czyli koło kpl .Skoro nikt ne chce doradzić jakie mam kupić śmigło muszę posiedzieć na necie i poszukać parę artykułów na ten temat ...


Pozdrawiam Tadeusz

-- 22 paź 2012, o 19:45 --

Witam wszystkich zainteresowanych zmianą przekładni w raketach 120 chcę się podzielić doświadczeniami jakie wychodzą w praktyce Po zmianie przekładni z 1/3 na 1/36 i zamontowaniu byłego śmigła 111x50 nie liczyłem na wzrost obrotów śmigła a co za tym idzie wzrostu ciągu gdyż z wyliczeń szacunkowych wyszło mi że obroty śmigła wcale nie wzrosną gdyż 2600obr na śmigle osiągalne będzie gdy silnik osiągnie 9260 rpm a to jest prawie według wykresu mocy max. moc tego silnika , potem tylko wzrasta prędkość Jakie było moje zdziwienie gdy silnik gdy jeszcze nie był dobrze rozgrzany osiągnął 9880rpm chwilowe a później miał stałą prędkość max 9600rpm .W przekładni 1/3 na na niezbyt rozgrzanym silniku obroty były w granicach 7800rpm a po nagrzaniu 7500 Skoro wcześniej po oderwaniu się od ziemi brakowało mocy i następowało opadanie a obroty śmigła były w granicach 2500 to obecne obroty max stałe wzrosły do 2666 . To jest wzrost o 166 obrotów na śmigle czyli śmigło kręci o 2,76 obrotów na sekundę więcej niż poprzednio . Skoro taki wynik zastanawiam się czy te śmigło będzie odpowiednie czy lepiej szukać innego śmigła .
Pozdrawiam Tadeusz.

-- 22 paź 2012, o 19:48 --

Przepraszam mała poprawka wymiary śmigła 110x 55

ark
Posty: 41
Rejestracja: 2010-05-24, 19:05
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Raket 120

#22

Post autor: ark »

W moim rakecie 120 : ,śr. dużego koła 150 ,śr. małego 55 ,śr. śmigła 1050 , skrzydło klasyczne spokojna 2

Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Re: Raket 120

#23

Post autor: tadeuszxxx »

Witaj Ark musiałeś się chyba pomylić albo niedokładnie zmierzyć chyba że te małe koło jest toczone u jakiegoś tokarza i jest ono bez sprzęgła bo jeżeli masz sprzęgło w swoim rakecie jest to niemożliwe gdyż Szwedzi produkują tylko takie koła
nie spamuj://spamer.radne.se/Store/Product/Produ ... No=32403-2" onclick="window.open(this.href);return false;
nie spamuj://spamer.radne.se/Store/Product/Produ ... rtNo=32403" onclick="window.open(this.href);return false;
nie spamuj://spamer.radne.se/Store/Product/Produ ... rtNo=32413" onclick="window.open(this.href);return false;
nie spamuj://spamer.radne.se/Store/Product/Produ ... No=32413-1" onclick="window.open(this.href);return false; innych opcji niema jeśli możesz sprawdź to jeszcze raz .
Pozdrawiam Tadeusz...

nartax
Posty: 22
Rejestracja: 2009-06-15, 09:32
Lokalizacja: Ząbki

Re: Raket 120

#24

Post autor: nartax »

Stary ja bym sprawdził czy Ci sie pasek nie ślizga, sam latam na rakecie 1:3,6 ze śmigłem 125 na Nucleonie 25 a w gaciach waże 80kg i na całkowicie odpuszczonych trymerach mam wznoszenie. Na przeciążonym klasyku napęd wyprawiał cuda, caly silnik zamawiałem ze szwecji, i jedynie co było innego niż zwykłe zakupy na allegro to to że musiałem sobie otworzyć konto w euro (za darmo) wpłaciłem na nie eurasy i koszt przelewu mnie wynósł 4zł .... ale było to ze 4 lata temu :)
pozdrawiam.... a na rakecie (1:3:6 i śmigle 124) i klasyku z Twoim ciężarem to powinieneś cuda na kiju wyprawiać no chyba że masz 20 kilowe buciki :)

Pozdrawiam

-- 30 paź 2012, o 07:53 --

Stary ja bym sprawdził czy Ci sie pasek nie ślizga, sam latam na rakecie 1:3,6 ze śmigłem 125 na Nucleonie 25 a w gaciach waże 80kg i na całkowicie odpuszczonych trymerach mam wznoszenie. Na przeciążonym klasyku napęd wyprawiał cuda, caly silnik zamawiałem ze szwecji, i jedynie co było innego niż zwykłe zakupy na allegro to to że musiałem sobie otworzyć konto w euro (za darmo) wpłaciłem na nie eurasy i koszt przelewu mnie wynósł 4zł .... ale było to ze 4 lata temu :)
pozdrawiam.... a na rakecie (1:3:6 i śmigle 124) i klasyku z Twoim ciężarem to powinieneś cuda na kiju wyprawiać no chyba że masz 20 kilowe buciki :)

Pozdrawiam

-- 30 paź 2012, o 13:36 --

Aaa. i co ważne latam na śmigle bieli i bardzo je sobie chwale..... spadło mi z dachu samochodu przy 80 km/h i tylko 1mm końcówek odpadło...:)

ark
Posty: 41
Rejestracja: 2010-05-24, 19:05
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Raket 120

#25

Post autor: ark »

Sprawdziłem dokładniej małe koło ma z pewnością średnicę 52,5 ma sprzęgło odśrodkowe ,nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=U011RGc2B6s pod koniec tego filmiku widac dokładniej co i jak . ,Oczywiście to kompilacja kilku spalonych startów :)

Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Re: Raket 120

#26

Post autor: tadeuszxxx »

Skoro tak jak piszesz na przełożeniu mniejszym niż 1/3 latasz bez problemu to nie mam czego szukać w napędzie ani śmigle gdyż powinno pchać w powietrze. A poprzednik nartax też się dziwi że robię problem z napędem . Muszę iść w innym kierunku i poszukać jakiegoś normalnego skrzydełka z przeglądem i zakupić ,pewnie na przełomie roku będą najtańsze a problem sam się rozwieje .

Pilot
Posty: 152
Rejestracja: 2009-03-04, 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Raket 120

#27

Post autor: Pilot »

Witaj Tadeusz !
Zapodaj fotki Twojego napędu, może coś nie tak jest z nim. Obejrzymy i podpowiemy.
Pozdrawiam !

Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Re: Raket 120

#28

Post autor: tadeuszxxx »

Zdjęcia mego napędu postaram się zrobić w sobotę i rzucić na forum A wracając do śmigieł węglowo szklanych pana Bieli posiada w ofercie śmigła 125 do raket 120 ale tylko do przekładni 1/3, Odpisał mi że do 1/3.6 nie posiada .

nartax
Posty: 22
Rejestracja: 2009-06-15, 09:32
Lokalizacja: Ząbki

Re: Raket 120

#29

Post autor: nartax »

Latam na bieli 125 i przekladni 1:3,6 i działa jak zloto :) a że to jest śmigo do przełożenia 1:3,6 to właśnie po 3 latach sie dowiedziałem :))))))) pewnie moi znajomi też sie zdziwią :)

Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Re: Raket 120

#30

Post autor: tadeuszxxx »

Skąd się dowiedziałeś że jest to śmigło do przekładni 1/3.6 czy producent pan Biela ci powiedział czy parametry silnika i wynik ciągu o tym tylko świadczą .

-- 3 lis 2012, o 15:44 --

Witam tak jak obiecałem przesyłam fotki



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam Tadeusz.

-- 12 lut 2013, o 16:53 --

Witam wszystkich rakeciarzy chciałbym dalej pociągnąć temat śmigła do raketa ostatnio stałem się posiadaczem nowego śmigła
125 od mirka pilota szkoda tylko że śmigła są wyważane statycznie horyzontalnie musiałem je lekko wyważyć wertykalnie teraz po wyważeniu pięknie utrzymuje pion i poziom można by było jeszcze wyważyć po przekątnych ale to już chyba zbyteczne po założeniu do napędu silnik osiągnął 8880 rpm przy przekładni 1/3.6 śmigło z przeliczenia osiągnęło 2466 obr. czy to jest dobry wynik nie wiem przy jakich obrotach największą sprawność osiągają te śmigła ,następne śmigło pewnie będzie od werenca albo od rusłana ale nie wiem które będzie lepsze wiosna niedługo a śmigła zapasowe mogą się przydać

-- 26 mar 2013, o 20:28 --

Kto mi to wyjaśni dlaczego uzyskałem na dzisiejszej próbie kręcenia śmigła inne obroty niż te które mierzyłem 12 lutego wtedy max obroty były 8880 a dzisiaj trzykrotna próba to wynik 9460 próba robiona na tym samym śmigle tym samym paliwie mierzona tym samym obrotomierzem czyżby pomiary w temperaturach minusowych ograniczały obroty ponieważ silnik się skurczył i zafałszował poprzedni wynik czy to może dzisiejsza temperatura plusowa +3 c i zmiana gęstości powietrza mogła być tego przyczyną , jeżeli tak to dobieranie śmigła do napędu należy dobierać inne na okres zimowy a inne na letni a może olej wytrącił się z benzyny i mieszanka stała się uboższa i silnik wykręcił większe obroty Wcześniej myślałem że śmigło za mocno dociąża silnik teraz mi się wydaje że jest w sam raz.

Budgie75
Posty: 3
Rejestracja: 2012-09-13, 19:20

Re: Raket 120

#31

Post autor: Budgie75 »

Ciąg dalszy zabawy w przemianę Raketa 120.
Wymieniłem w końcu rezonans z fabrycznego na Waltera. Zbiegło sie to z zatankowaniem marnego paliwa i juz myślałem, że kupiłem bubel ale jest lepiej. Nawet znacznie lepiej. W locie na odpuszczonych trymerach (całkowicie odpuszczonych w Synthesisie) spalanie na godzine lotu zamiast 4,5-5 litrów zmniejszyło sie do 3 litrów. Aż z zaniepokojenia postanowiłem świecę odkręcić żeby sprawdzic czy faktycznie wszystko w porządku. Świeca nie ma żadnego nalotu i kolor jest bardzo blado brązowy. Czyli jednak przy zmianie rezonansu trzeba było trochę wyregulować gaźnik i jak tylko da się polatać będę sprawdzał swoje wypociny.
Pod względem spalania rezonans Waltera jest lepszy.
Drgania napędu też z odczuwalnych mocno przy oryginalnym rezo to teraz w ogóle zniknęły.
Były małe problemy z umieszczeniem rezonansu ale wystarczyło troche pokombinować.
Poduszki amortyzacyjne były trochę za szerokie i rezonans miałem jakieś 3 mm od koła przekładni napędu.
W internetowych sklepach paralotniowych są mniejsze ale kosztują 20-30 PLN. Znalazłem identyczne w sklepie motoryzacyjnym. Są to poduszki albo pod pompkę paliwa, albo do chłodnicy w bardzo popularnych wśród rolników samochodów. Cena też jest do przyjęcia - 5zł.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z kupna rezonansu. Wiem jednak, że przede mną jest jeszcze trochę lotów zanim napęd będzie pracował zgodnie z moimi wymaganiami.
Pozdrawiam para... zalotników
ODPOWIEDZ