Holowanie za samochodem

Sprawy nie zwiazane z innymi działami a tak naprawdę tu piszemy o wszystkim

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
SWAT
Posty: 48
Rejestracja: 2010-08-11, 19:19
Lokalizacja: Suwałki

Holowanie za samochodem

#1

Post autor: SWAT »

Witam(Na wstepie prosił bym o powarznie potraktowanie tego) wiec mam pytanie czy Holowanie za samochodem parlotni niszczy nam skrzydło jesli tak to dla czego i czy przy holowaniu wciagarka też nam nie niszczy ?? .Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.

sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#2

Post autor: sayid »

Ja bym sie bardziej bal przeciagniecia jak zniszczenia skrzydla. Jak bedziesz probowal to zrob film, chetnie zobacze :-)

Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#3

Post autor: Solek »

Skrzydło zużywa się normalnie w toku normalnego użytkowania. Holowanie paralotni przez osoby z doświadczeniem nie niszczy jej. Nieumiejętne holowanie napewno tak. Podczas holu paralotnia leci w maksymalnej masie obciążenia na ostrych katach. Linki są bardzo naprężone - co wpływa na ich rozciągliwość. Czy jest to coś złego nie ??? Resurce paralotni to około 500 h. Technika teraz mocno idzie do przodu za czym idzie postęp w w wykonaniu sprzętu i tak skrzydła teraz wytrzymają o wiele więcej. Najlepiej podczas holowania stosować hol-patent co zmniejsza zużywanie się skrzydła. Po jakims czasie można wysłać skrzydło do mechanika aby przertymowal je.

Autor
SWAT
Posty: 48
Rejestracja: 2010-08-11, 19:19
Lokalizacja: Suwałki

#4

Post autor: SWAT »

aha a czy mogą mi szwy puścić na złączeniach ?? Aha i jeszcze jedno bardzo ważne co robicie żeby wam owady do skrzydła nie właziły bo jak widmo nie można tak dobrze tego upilnować jest jakiś środek na to proszę poradźcie mi aha i dzięki za odpisanie i czekam .

Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#5

Post autor: Solek »

aha a czy mogą mi szwy puścić na złączeniach ?? Aha i jeszcze jedno bardzo ważne co robicie żeby wam owady do skrzydła nie właziły bo jak widmo nie można tak dobrze tego upilnować jest jakiś środek na to proszę poradźcie mi aha i dzięki za odpisanie i czekam .
Szwy nie mogą puścić - jeśli puszą oznacza to że holuje osoba bez pojęcia i lecisz na wytrzepie (skrzydle które od dawna nie nadaje sie do czegokolwiek). Owady tak czy owak będą wpadały i tego nie zmienisz, oprócz tego wpadaja przeróżnego rodzaje śmieci. A w dodatku jak jesteś na wydmie Piłata to jeszcze wpada kilka kilogrmów piachu. Skrzydła nowszej generacji maja na stabilach żepy którymi można wyciagać śmieci. Jak nie chcesz pobrudzić skrzydła, nie chcesz żeby sie zużyło to go nie kupuj - glajt się zużywa leżąc nawet na półce w domu.

Autor
SWAT
Posty: 48
Rejestracja: 2010-08-11, 19:19
Lokalizacja: Suwałki

#6

Post autor: SWAT »

aha mam pytanie widzę ze jesteś doświadczony paralotniarzem mam skrzydło NOVA i ono jest w przedziale od 65-75kg jak ja warze teraz gdzieś 74-78(waga razem z uprzężą) i czy w górach np Żar będę mógł normalnie latać?

sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#7

Post autor: sayid »

Solek, podaj wiecej szczegółów tego holu za autkiem, jakiej bys uzyl liny, jaka predkosc... i co to hol-patent?
pozdrawiam

Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#8

Post autor: Solek »

mam skrzydło NOVA i ono jest w przedziale od 65-75kg jak ja warze teraz gdzieś 74-78(waga razem z uprzężą) i czy w górach np Żar będę mógł normalnie latać?
Najpierw się zważ ale tak pożadnie, weź wszystkie graty, które będziesz mieć w powietrzu w tym skrzydło, zapas, uprząż, karabinki kask, ubranie, buty, bielizne, radio gps, kanpke wodę, okulary - wszystko to co bierzesz ze sobą jest to masa startowa. Z delikatnie przewaznonym skrzydłem nic się nie stanie - tak można normalne i spokojnie latać. Używa sie określenia, że "skrzydło dociążone lepiej chodzi za ręką".

podaj wiecej szczegółów tego holu za autkiem, jakiej bys uzyl liny, jaka predkosc... i co to hol-patent?
Tutaj poczytaj o holach:

nie spamuj://paralotnie.republika.pl/paralot/ ... garka.html

Holowanie bez wsaźnika siły holu jest głupotą. Prędkość ustawiasz do siły holu a to wszystko zależy od warunków pogodowych - czasami wżucasz na luz i dajesz sie pociągnąć ( i tu znane są przypadki że tył samochodu został przestawiony, a czasami zasówasz i po 50 km/h). Ja uzywa lin o średnicy 5,5 mm, szesnasto żyłowej z rdzeniem, polipropylenowej.
Tu masz opis działania hol-patentów:
nie spamuj://psp.org.pl/index.php?option=com_ ... ang=polish

Autor
SWAT
Posty: 48
Rejestracja: 2010-08-11, 19:19
Lokalizacja: Suwałki

#9

Post autor: SWAT »

Więc ważę sam ja z ubraniami to 70 + uprząż,karabinki kask, ubranie, buty, bielizne to jest już 74kg a jak wziąłem skrzydło spakowane na ręce to juz ważę 80kg.Więc czy mam sie czegoś obawiać czy moje skrzydło jest przeciążone ?? Czekam na odpowiedz i pozdrawiam :)

Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#10

Post autor: Solek »


Autor
SWAT
Posty: 48
Rejestracja: 2010-08-11, 19:19
Lokalizacja: Suwałki

#11

Post autor: SWAT »

Sorry ale co ma ten wykres do mojego skrzydła jezeli ja mam Nova x-act ??????????

Autor
SWAT
Posty: 48
Rejestracja: 2010-08-11, 19:19
Lokalizacja: Suwałki

#12

Post autor: SWAT »

Aha mam pytanie możne będziesz na gorze Żar ??bo ja wybieram się w tamte okolice do rodziny i chcę se polatać ale bym chciał z kimś doświadczonym pogadać o tej górze i mógłby dać mi kilka wskazówek.Jak nie będziesz mógł to byś mógł do kogoś namiar kto będzie latał tam ? bo ja będę tam już 6-11 sierpnia możne jeszcze do 12 Więc bym był wdzięczny za pomoc jeśli były ktoś tam doświadczony. to mój numer telefonu 511 314 528

Solek
Posty: 227
Rejestracja: 2007-11-21, 20:30
Lokalizacja: się tu wziołem???

#13

Post autor: Solek »

A no ma sie bardzo dobrze do twojego skrzydła - pytasz o przeważenie skrzydła, pod tabelka masz teks dotyczący przeważenia. Na górze na pewno kogoś spotkasz - zagadaj i popytaj.

Autor
SWAT
Posty: 48
Rejestracja: 2010-08-11, 19:19
Lokalizacja: Suwałki

#14

Post autor: SWAT »

a jak nie posiadam speed tego co nogami sie wciska tylko na tasmach nosnych ?.To ......
1)co mi da jak mam je zaciagniete ?
2)co mi da jak mam je odpuszczone ??
3)co mam zrobic zeby latac na zaglu w gorach np Żar ?

Pilot
Posty: 152
Rejestracja: 2009-03-04, 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

#15

Post autor: Pilot »

Witam !
Lepiej chłopie idź do dobrego instruktora na kurs. Jak Ty nie potrafisz nazwać części skrzydła i nie znasz parametrow tego co masz to nie bierz się za latanie , tylko za szachy !
Tyle jest wiadomości podstawowych w internecie i w książkach a Ty o takie duperele się pytasz ?
Para2000 dane wszystkich skrzydeł produkowanych na świecie !
Pozdrawiam !
ODPOWIEDZ