Witam .
Zamiast fotek pil. „Przelotem” pojawiły się rarytasy z A-klasy. Aż się oko pieści ! , trzeba by kiedyś o jakiejś wspólnej prezentacji pomyśleć , może by się renomowani producenci podciągnęli i może potanieli. Mam nadz . że „Przelotem” nie tylko był na forum przelotem i zaprezentuje swoją „Air-machinę”
Wklejam fotkę ciekawej MZ 175 wystawionej obecnie na allegro , może się ktos załapie na nią : nie spamuj://spamer.allegro.pl/item594452685_spr ... lotni.html
Załączniki
594452685_1.jpeg (59.12 KiB) Przejrzano 41047 razy
Witam .
Zaprezentuję w imienu kol.pil. :”Przelotem” zdjęcia jego wspomnianego napędu MZ-150 z silnikiem robionym w Rzeszowie u Pawla Kunysza z okolic Rzeszowa.
Ze swej str. Pozwolę sobie zauważyć , że silniczek, podobnie Zaj cały napędzik, ładnie i starannie wygląda , oraz że do zwiększenia jego mocy można by zmienić tłumik, oraz ewentualnie dorabiać obudowę zaw. membranowego i montować ją z zaworem pomiędzy gaźnikiem a cylindrem.
W tej sprawie może doradzać i osądzać jednak najbardziej fachowo i miarodajnie kol. Kajan.
jeszcze jedno zdj.
Powodem trudności wprowadzenia na forum tych zdj. przez kol. "Przelotem" , była jeszcze zbyt duża wielkość zdj , przesłanych mi na emeila. Trzeba te zdj było pomniejszyć do wielk: 360x480 . Najszybciej można to zrobić : Klikamy w ikonki zdj. prawym klawiszem myszy i potem lewym w "wyślij do ", dalej w "adresat poczty" , wtedy prog. autllok zapyta się czy pomniejszyć te zdj , trzeba potwierdzić zaznaczając i kliknąć OK . Potem jak się otworzy okno autlooka, to nie wpisaywać adresu, tytułu , tylko najechać myszką strzałką na każde z tych zdjęć - ikonek w pozycji widocznych w poz załącznik , kliknąć na nie lewym kl. myszy i przytrzymując przycisk przeciągnąć- skopiować każde z dołączonych i pomniejszonych zdj do osobnego folderu przygotowanego obok. Te zdj będą wtedy odpowiedniego fomatu , który wchodzi bezproblemowo na forum. TYLE ! Pozdrawiam.
Witam.
Pogoda jest nadal „nielotna” więc
kontynując rozważania o napedach na bazie silnika MZ –tek , przedstawię Wam koledzy , zdjęcia silnika napedu kolegi , który ma napęd zrobiony kilka lat temu. Jest to silniczek ze spec- karterem , zaworem i odpow . tłumikiem . Z popularnej i mocnej MZ ETZ 250 wykorzystano jej bardzo solidny wał korb. i cylinder z tłokiem. Jedyną wadą tego silnika jest jego trochę zbyt wielka waga, jak na napęd plecakowy. Waga tego napędu bez paliwa z uprzężą wynosi ok. 29 kg. Wał i łożyska są „nie do zajechania” ! w porównaniu do firmowych napędów, które mają podobne kartery . Dlatego robi się też wersję mniejszą – lżejszą na bazie MZ-150 z roztoczeniem na 175 ccm, i znaczne roztoczenie grubej ścianki oryginalnego cyl. wyraźnie obniża jego wagę. Ten silnik 250 ,nadaje się idealnie do TRAJKI ! i podobnież można roztoczyć oryg. cylinder 250 na 300 ccm ! Ciąg, ekonomika , i tzw. kultura pracy , określana przez użytkownika tego napędu , jest najwyższej rangi. Kolega przelatał wiele godzin w górach i nawet w najmocniejszych duszeniach nigdy nie zabrakło mu siły ciągu. Moc tę trzeba rozważnie wykorzystywać , gdyż „garując” można przeciągnąć nawet samostateczne szybkie skrzydło. Jeżeli chodzi o drgania – wibracje , to jak on twierdzi na małych obrotach są wyczuwalne , ale przy odpowiednio dobranych poduszkach zamocowania silnika , znacznie można je zmniejszyć .
Reasumując : Biorąc pod uwagę co najmniej o połowę niższy koszt pozyskania takiego silnika, oraz jego dużą żywotność , bezawaryjność i osiągi, które nie biorą się z jego „wyżyłowania” , np. poprzez wyższy stopień sprężania i wysokie obroty (jak to się dzieje w wielu renomowanych napędach), to jest on atrakcyjną alternatywą z pośród tych oferowanych na rynku. Pozdrawiam.
Witam wszystkich
zaczynam przygodę z lataniem i już na wstępnie się troszkę przyłamałem bo zanim nie dowiedziałem się co jest grane wydawało mi się że będzie to koszt w granicach z 5 tysięcy za napęd a potem wyszło że jestem za ciężki do tak taniego firmowego napędu i jak zobaczyłem ceny 12 do 15 tyś to byłem już gotów zrezygnować z kursu a tu nagle jest alternatywa więc życie odwraca się :) . Może to nie miejsce na moje pytanie ale nie widzę innego miejsca na forum zapytać z kim i gdzie się kontaktować w sprawie zakupu takiego napędu który da mi radę ?? wiem że wymieniacie się tu doświadczeniem ale jeśli ktoś robi napędy na zamówienie jak pan Paweł Kunysza czy kajan002 nie wiem bo przeczytałem forum dwa razy i prosiłbym o rade z kim się kontaktować i który napęd był by najlżejszy mocniejszy i taniejszy.
I cisza...opisane napedy co komu pasuje...czy to Mz175,czy 250 żadnych pytań komentarzy...wiec po co te pytania?? kup sobie naped swiatowy i lataj ..kajan
Witam wszystkich latających ppg. Ktoś kiedyś był ciekaw jak spisuje się bokser weslake 350.Został dokladnie oblatany i wrażenia są super.Na samostatecznym action-gt wznoszenie 2.5m.Żadnych wibracji,cicha praca, nie czuć że ma się coś na plecach.Obroty śmigla 118cm 3640.Zużycie paliwa na samostatecznym 3l na godzinę.Jeżeli by kogoś interesowal taki silnik to jest dostępny nowszy model. Tu jest pierwszy start nie spamuj://spamer.dailymotion.pl/video/x8vzhi_p1030335_sport Pozdrawiam.
Witam
Jak ktoś chce sobie powiekszyć pojemność silnika to w bardzo łatwy sposób mozna to zrobic wystarczy dokupic odpowiedni tłok z pierścieniami i wysłać cylinder wraz z tłokiem do firmu która zajmóje sie tulejowaniem oni już reszte zrobią i nie potrzeba tu wytwarzania nowych elementów silnika jak cylinder tylko adaptacja starych.
Mam napęd mz 150 i po postach które tu przeczytałem oddałem napęd do tulejowania na 175cm i faktycznie napęd chodzi dużo lepiej waże teraz 80kg i latam na fides 26 i startuje po kilku krokach.
Zastanawiam sie po co dałeś do tulejowania Mz150,tam jest na tyle gruba tuleja w cylindrze ze spokojnie mozna roztoczyc i wyszlifowac na 175ccm,chyba ze przerabiasz ze 150-ki na 200ccm ,tylko czy zrobiles odpowiednią komore w glowicy,bo tam tez trza przerabiac.Na wale korbowym od MzEtz150 mozna zwiekszyc pojemnosc,jest dosc solidny i wytrzymaly,i jest podparty trzema łozyskami,...kajan