PPG na bazie MZ 250

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Glajto-trajko
Posty: 19
Rejestracja: 2009-02-20, 10:40
Lokalizacja: znajomy
Kontakt:

#76

Post autor: Glajto-trajko »

Ostatni post z poprzedniej strony:

Witam .
Zamiast fotek pil. „Przelotem” pojawiły się rarytasy z A-klasy. Aż się oko pieści ! , trzeba by kiedyś o jakiejś wspólnej prezentacji pomyśleć , może by się renomowani producenci podciągnęli i może potanieli. Mam nadz . że „Przelotem” nie tylko był na forum przelotem i zaprezentuje swoją „Air-machinę”
Wklejam fotkę ciekawej MZ 175 wystawionej obecnie na allegro , może się ktos załapie na nią :
nie spamuj://spamer.allegro.pl/item594452685_spr ... lotni.html
Załączniki
594452685_1.jpeg
594452685_1.jpeg (59.12 KiB) Przejrzano 41047 razy

Glajto-trajko
Posty: 19
Rejestracja: 2009-02-20, 10:40
Lokalizacja: znajomy
Kontakt:

#77

Post autor: Glajto-trajko »

Ciekawy pewnie oryginalny , zmodyfikowany tłumik
Załączniki
594452685_4.jpeg
594452685_4.jpeg (53.99 KiB) Przejrzano 23146 razy

Glajto-trajko
Posty: 19
Rejestracja: 2009-02-20, 10:40
Lokalizacja: znajomy
Kontakt:

#78

Post autor: Glajto-trajko »

Witam .
Zaprezentuję w imienu kol.pil. :”Przelotem” zdjęcia jego wspomnianego napędu MZ-150 z silnikiem robionym w Rzeszowie u Pawla Kunysza z okolic Rzeszowa.
Ze swej str. Pozwolę sobie zauważyć , że silniczek, podobnie Zaj cały napędzik, ładnie i starannie wygląda , oraz że do zwiększenia jego mocy można by zmienić tłumik, oraz ewentualnie dorabiać obudowę zaw. membranowego i montować ją z zaworem pomiędzy gaźnikiem a cylindrem.
W tej sprawie może doradzać i osądzać jednak najbardziej fachowo i miarodajnie kol. Kajan.
Załączniki
IMG_6960-1.JPG
IMG_6960-1.JPG (67.22 KiB) Przejrzano 23122 razy

Glajto-trajko
Posty: 19
Rejestracja: 2009-02-20, 10:40
Lokalizacja: znajomy
Kontakt:

#79

Post autor: Glajto-trajko »

Następne zdj tegoż napędziku :
Załączniki
IMG_6976.JPG
IMG_6976.JPG (52.53 KiB) Przejrzano 23121 razy

Glajto-trajko
Posty: 19
Rejestracja: 2009-02-20, 10:40
Lokalizacja: znajomy
Kontakt:

#80

Post autor: Glajto-trajko »

jeszcze jedno zdj.
Powodem trudności wprowadzenia na forum tych zdj. przez kol. "Przelotem" , była jeszcze zbyt duża wielkość zdj , przesłanych mi na emeila. Trzeba te zdj było pomniejszyć do wielk: 360x480 . Najszybciej można to zrobić : Klikamy w ikonki zdj. prawym klawiszem myszy i potem lewym w "wyślij do ", dalej w "adresat poczty" , wtedy prog. autllok zapyta się czy pomniejszyć te zdj , trzeba potwierdzić zaznaczając i kliknąć OK . Potem jak się otworzy okno autlooka, to nie wpisaywać adresu, tytułu , tylko najechać myszką strzałką na każde z tych zdjęć - ikonek w pozycji widocznych w poz załącznik , kliknąć na nie lewym kl. myszy i przytrzymując przycisk przeciągnąć- skopiować każde z dołączonych i pomniejszonych zdj do osobnego folderu przygotowanego obok. Te zdj będą wtedy odpowiedniego fomatu , który wchodzi bezproblemowo na forum. TYLE ! Pozdrawiam.
Załączniki
IMG_6973.JPG
IMG_6973.JPG (43.02 KiB) Przejrzano 23119 razy

zbylu
Posty: 53
Rejestracja: 2009-03-22, 20:30
Lokalizacja: Warszawa

#81

Post autor: zbylu »

Witam fotki ładne a jakie parametry techniczne(waga ,średnica śmigła,przekładnia,obroty śmigła,ciąg) no i ile kosztował jeśli to nie tajne. :?:

Przelotem
Posty: 13
Rejestracja: 2009-03-03, 18:57
Lokalizacja: Polska

#82

Post autor: Przelotem »

Witam.
Dzieki Kolego Glajto-trajko :-) za zamieszczenie zdjec.
Pozdrawiam

Glajto-trajko
Posty: 19
Rejestracja: 2009-02-20, 10:40
Lokalizacja: znajomy
Kontakt:

#83

Post autor: Glajto-trajko »

Witam.
Pogoda jest nadal „nielotna” więc
kontynując rozważania o napedach na bazie silnika MZ –tek , przedstawię Wam koledzy , zdjęcia silnika napedu kolegi , który ma napęd zrobiony kilka lat temu. Jest to silniczek ze spec- karterem , zaworem i odpow . tłumikiem . Z popularnej i mocnej MZ ETZ 250 wykorzystano jej bardzo solidny wał korb. i cylinder z tłokiem. Jedyną wadą tego silnika jest jego trochę zbyt wielka waga, jak na napęd plecakowy. Waga tego napędu bez paliwa z uprzężą wynosi ok. 29 kg. Wał i łożyska są „nie do zajechania” ! w porównaniu do firmowych napędów, które mają podobne kartery . Dlatego robi się też wersję mniejszą – lżejszą na bazie MZ-150 z roztoczeniem na 175 ccm, i znaczne roztoczenie grubej ścianki oryginalnego cyl. wyraźnie obniża jego wagę. Ten silnik 250 ,nadaje się idealnie do TRAJKI ! i podobnież można roztoczyć oryg. cylinder 250 na 300 ccm ! Ciąg, ekonomika , i tzw. kultura pracy , określana przez użytkownika tego napędu , jest najwyższej rangi. Kolega przelatał wiele godzin w górach i nawet w najmocniejszych duszeniach nigdy nie zabrakło mu siły ciągu. Moc tę trzeba rozważnie wykorzystywać , gdyż „garując” można przeciągnąć nawet samostateczne szybkie skrzydło. Jeżeli chodzi o drgania – wibracje , to jak on twierdzi na małych obrotach są wyczuwalne , ale przy odpowiednio dobranych poduszkach zamocowania silnika , znacznie można je zmniejszyć .
Reasumując : Biorąc pod uwagę co najmniej o połowę niższy koszt pozyskania takiego silnika, oraz jego dużą żywotność , bezawaryjność i osiągi, które nie biorą się z jego „wyżyłowania” , np. poprzez wyższy stopień sprężania i wysokie obroty (jak to się dzieje w wielu renomowanych napędach), to jest on atrakcyjną alternatywą z pośród tych oferowanych na rynku. Pozdrawiam.
Załączniki
DSCF1259.JPG
DSCF1259.JPG (72.34 KiB) Przejrzano 23098 razy

Glajto-trajko
Posty: 19
Rejestracja: 2009-02-20, 10:40
Lokalizacja: znajomy
Kontakt:

#84

Post autor: Glajto-trajko »

Następne zdj:
Załączniki
DSCF1250.JPG
DSCF1250.JPG (45.52 KiB) Przejrzano 23097 razy

Glajto-trajko
Posty: 19
Rejestracja: 2009-02-20, 10:40
Lokalizacja: znajomy
Kontakt:

#85

Post autor: Glajto-trajko »

i jeszce jedno zdj.
Załączniki
DSCF1253.JPG
DSCF1253.JPG (47.52 KiB) Przejrzano 23096 razy

przemeKxxx
Posty: 1
Rejestracja: 2009-04-02, 09:08
Lokalizacja: mazury
Kontakt:

#86

Post autor: przemeKxxx »

Witam wszystkich
zaczynam przygodę z lataniem i już na wstępnie się troszkę przyłamałem bo zanim nie dowiedziałem się co jest grane wydawało mi się że będzie to koszt w granicach z 5 tysięcy za napęd a potem wyszło że jestem za ciężki do tak taniego firmowego napędu i jak zobaczyłem ceny 12 do 15 tyś to byłem już gotów zrezygnować z kursu a tu nagle jest alternatywa więc życie odwraca się :) . Może to nie miejsce na moje pytanie ale nie widzę innego miejsca na forum zapytać z kim i gdzie się kontaktować w sprawie zakupu takiego napędu który da mi radę ?? wiem że wymieniacie się tu doświadczeniem ale jeśli ktoś robi napędy na zamówienie jak pan Paweł Kunysza czy kajan002 nie wiem bo przeczytałem forum dwa razy i prosiłbym o rade z kim się kontaktować i który napęd był by najlżejszy mocniejszy i taniejszy.

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#87

Post autor: kajan002 »

I cisza...opisane napedy co komu pasuje...czy to Mz175,czy 250 żadnych pytań komentarzy...wiec po co te pytania?? kup sobie naped swiatowy i lataj ..kajan

Zbigniew54w
Posty: 23
Rejestracja: 2009-02-16, 19:03
Lokalizacja: Strzyżów

#88

Post autor: Zbigniew54w »

Witam wszystkich latających ppg. Ktoś kiedyś był ciekaw jak spisuje się bokser weslake 350.Został dokladnie oblatany i wrażenia są super.Na samostatecznym action-gt wznoszenie 2.5m.Żadnych wibracji,cicha praca, nie czuć że ma się coś na plecach.Obroty śmigla 118cm 3640.Zużycie paliwa na samostatecznym 3l na godzinę.Jeżeli by kogoś interesowal taki silnik to jest dostępny nowszy model. Tu jest pierwszy start nie spamuj://spamer.dailymotion.pl/video/x8vzhi_p1030335_sport Pozdrawiam.
Załączniki
P1030341.JPG
P1030341.JPG (102.64 KiB) Przejrzano 22930 razy
P1030349.JPG
P1030349.JPG (97.86 KiB) Przejrzano 22930 razy

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#89

Post autor: kajan002 »

naped na czesciach z Mz Etz150 z karterem i przerobiony na 175 z Paramanią swietnie sie spisuje
nie spamuj://spamer.dailymotion.pl/video/x973z2_ ... rade_sport

piokowalik
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-18, 15:00
Lokalizacja: Włochy

#90

Post autor: piokowalik »

Witam
Jak ktoś chce sobie powiekszyć pojemność silnika to w bardzo łatwy sposób mozna to zrobic wystarczy dokupic odpowiedni tłok z pierścieniami i wysłać cylinder wraz z tłokiem do firmu która zajmóje sie tulejowaniem oni już reszte zrobią i nie potrzeba tu wytwarzania nowych elementów silnika jak cylinder tylko adaptacja starych.
Mam napęd mz 150 i po postach które tu przeczytałem oddałem napęd do tulejowania na 175cm i faktycznie napęd chodzi dużo lepiej waże teraz 80kg i latam na fides 26 i startuje po kilku krokach.

Pozdrawiam

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#91

Post autor: kajan002 »

Zastanawiam sie po co dałeś do tulejowania Mz150,tam jest na tyle gruba tuleja w cylindrze ze spokojnie mozna roztoczyc i wyszlifowac na 175ccm,chyba ze przerabiasz ze 150-ki na 200ccm ,tylko czy zrobiles odpowiednią komore w glowicy,bo tam tez trza przerabiac.Na wale korbowym od MzEtz150 mozna zwiekszyc pojemnosc,jest dosc solidny i wytrzymaly,i jest podparty trzema łozyskami,...kajan
ODPOWIEDZ