solo 210
Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski
solo 210
proszę o poradę czy solo 210 z paliwem-5 litrów i zapasem musi ważyć 36 kilo?, gdy nie wyjdzie mi pierwszy start to już na drugi nie mam sił. I jeszcze jedno pytanko czy to możliwe, że po pary godzinach nalotu zabity jest otwór dekompresyjny, gdyż w czasie odpalania mało co nie połamie mi palców jak wyrywa rączkę z dłoni, wspomnę że bardzo ciężko jest przeciągnąć linkę do odpalania i już kilka razy się urwała. Proszę o radę nt montażu odprężnika proponowanego na allegro, dzięki; janosik
solo210
rozmawiałem z kolegą i twierdzi, że jest zapieczony otwór dekompresyjny w głowicy silnika, naprawa ogranicza się do zdjęcia głowicy i udrożnienia otworu, chcę znać opinie innych użytkowników, czy mamy racje. Waga to odrębny problem jeśli każde solo210 z uprzężą flycastelucio tyle waży to skłaniam się do zakupu lżejszego sprzętu, możecie mi doradzić, który jest najlżejszy? Dziękuję, pozdrawiam wszystkich pasjonatów tego sportu, pogoda się poprawiła i czas rozprostować skrzydło
Witam..to że opóżniłeś zaplon wcale dobrze nie wplynie na silnik,opoznione spalanie zwieksza temperature i wieksza mozliwosc zatarcia,wieksze zyzycie paliwa,mniejsza moc.To ze wyrywalo szarpaczke z reki nie zawsze musi byc powodowane wczesniejszym zaplonem.Przy napedzie solo są tego dwa powody:zbyt luzny pasek,lub drugi powod jest taki ze w starszych modelach ( tych z plastikową obudową iskrownika) niektórzy wymontowuja kolo zamachowe,ktore jest przykrecone do kola magnesowego aby obnizyc wage.Jesli jest naszpanowany pasek wszystko ok,ale troche pochodzi i wyrywa szarpaczke z reki...Pozd kajan
solo 210
dzięki, mam napęd z nowym zapłonem i pali od pół kopa, po przestawieniu tego zapłonu znikneły problemy z wyrywaniem szarpaczki, napięcie paska jest też ok, niestety nic z niego nie można wyjąć żeby obniżyć wagę, pracuję nad kondycją , pozdrawiam
Masz chyba ten najnowszy zaplon z oddzielnym modulem ,tam mozna przestawiac zaplon i tez spotkalem sie z tym ze zaplon byl wyprzedzony o 60stopni w nowym silniku,nie mozna bylo wogole odpalic bo wyrywalo szarpaczke.Dobrze byloby ustawic na lampe stroboskopowa na 2mm przed gmp,wtedy solowki najlepiej pracuja....kajan
Witam..widze ze mało piszą na temat solo210,wiec chcę zaprezentowac swoją modyfikacje tego silnika bo jest to bardzo dobry silnik i bardzo wytrzymaly jak polski,,ursus"prawie bezawaryjny.Jedynie co w napedzie z tym silnikiem jest slaba strona to kiepskie smarowanie łożysk walu korbowego,naciąg paska,wydech no i oczywiscie wyglad samego silnika.Postaralem sie to wszystko zmodyfikowac,no i wyszlo takie oto monstrum jak tu na foto.Nie jest to jakis wynalazek ale tak jak wszystkie silniki do napedow są na podzespolach silnikow motocykli, skuterow i maszyn rolniczych włozone w karter lotniczy.Ja wlozylem czesci z opryskiwacza w odpowiedni karter z zasilaniem przez membrame,inny wydech i niezle to chodzi....pozdrowko kajan
Ostatnio zmieniony 2012-04-21, 07:29 przez kajan002, łącznie zmieniany 1 raz.
Po co te wszystkie przerobki,i co tym uzyskalem..najczestrze awarie przy solo210 to zatarcie łożyska na korbie walu korbowego czyli brak smarowania: tu strumien mieszanki bezposrednio tryska na korbe i na rowek w sciance skrzyni korbowej,skąd kanalikami splywa do łozysk na wale korbowym ( na foto ponizej widac rowki i kanaly smarujace) takie rozwiazanie bylo juz dawno przy motocyklach MzEtz,zawor membranowy polepsza prace silnika,a karter jest wykonany specjalnie pod mocowanie i naciag paska i silnik wyglada troche lepiej.Glowice są powiekszane,druga max powiekszona toczone z bloku,stopien sprezania nie zmieniony,zaplon odpowiednio dobrana cewka i kolo magnesowe i daje łatwy rozruch.Caly silnik kompletny z wydechem wazy 12,8kg,ciąg rzeczywisty to 60-62kg ( tradycyjne solo to 45kg)...kajan
Ostatnio zmieniony 2012-04-21, 07:31 przez kajan002, łącznie zmieniany 1 raz.
Jescze inny naped na czesciach solo 210 na karterze z membraną,w wersji z elektrostarterem,smiglo 127 (50"cali),ciąg 62kg,silnik nowka z tzw latwym rozruchem,wylatane juz kupe godzin bez najmniejszej awari...kajan
Ostatnio zmieniony 2012-04-21, 07:30 przez kajan002, łącznie zmieniany 1 raz.