Strona 1 z 2

solo 210

: 2008-09-24, 04:48
autor: janosik
proszę o poradę czy solo 210 z paliwem-5 litrów i zapasem musi ważyć 36 kilo?, gdy nie wyjdzie mi pierwszy start to już na drugi nie mam sił. I jeszcze jedno pytanko czy to możliwe, że po pary godzinach nalotu zabity jest otwór dekompresyjny, gdyż w czasie odpalania mało co nie połamie mi palców jak wyrywa rączkę z dłoni, wspomnę że bardzo ciężko jest przeciągnąć linkę do odpalania i już kilka razy się urwała. Proszę o radę nt montażu odprężnika proponowanego na allegro, dzięki; janosik

solo210

: 2008-09-24, 19:11
autor: janosik
nik nie czyta tego forum? pogoda nie sprzyja lataniu więc zapraszam do dyskusji

: 2008-09-25, 15:47
autor: krisu1985
ja czytam ale nie znam się na naprawach :-/ sam też latam na solo210 i mam napęd od nowości, bez żadnych kłopotów z rozruchem. może masz jakies dysze w gaźniku zatkane??

solo210

: 2008-09-25, 19:28
autor: janosik
rozmawiałem z kolegą i twierdzi, że jest zapieczony otwór dekompresyjny w głowicy silnika, naprawa ogranicza się do zdjęcia głowicy i udrożnienia otworu, chcę znać opinie innych użytkowników, czy mamy racje. Waga to odrębny problem jeśli każde solo210 z uprzężą flycastelucio tyle waży to skłaniam się do zakupu lżejszego sprzętu, możecie mi doradzić, który jest najlżejszy? Dziękuję, pozdrawiam wszystkich pasjonatów tego sportu, pogoda się poprawiła i czas rozprostować skrzydło

: 2008-09-25, 21:47
autor: krisu1985
choćby "MINIPLANE TOP 80 " waży 19kg wraz z uprzężą bez paliwa. Z tym że mówią że im mniejszy silnik tym krócej wytrzyma bo jest bardziej wyżyłowany, no i TOP 80 jest chyba droższy :-|

: 2008-09-25, 23:44
autor: janosik
i to jest propozycja dla mnie, nie wiem ile kosztuje ale czego się nie robi dla przyjemności i bezpieczenstwa, muszę tylko przekonać małżonkę, dzięki za podpowiedź, pozdrawiam :-D

solo 210

: 2008-10-06, 18:15
autor: janosik
udało mi się rozwiązać problem wyrywania rączki do odpalania :lol: , przestawiłem zapłon, był max wyprzedzony, teraz jest ok, moc trochę mniejsza ale żywotność większa i odpala od pierwszego kopa

: 2008-10-08, 21:01
autor: kajan002
Witam..to że opóżniłeś zaplon wcale dobrze nie wplynie na silnik,opoznione spalanie zwieksza temperature i wieksza mozliwosc zatarcia,wieksze zyzycie paliwa,mniejsza moc.To ze wyrywalo szarpaczke z reki nie zawsze musi byc powodowane wczesniejszym zaplonem.Przy napedzie solo są tego dwa powody:zbyt luzny pasek,lub drugi powod jest taki ze w starszych modelach ( tych z plastikową obudową iskrownika) niektórzy wymontowuja kolo zamachowe,ktore jest przykrecone do kola magnesowego aby obnizyc wage.Jesli jest naszpanowany pasek wszystko ok,ale troche pochodzi i wyrywa szarpaczke z reki...Pozd kajan

solo 210

: 2008-10-12, 19:08
autor: janosik
dzięki, mam napęd z nowym zapłonem i pali od pół kopa, po przestawieniu tego zapłonu znikneły problemy z wyrywaniem szarpaczki, napięcie paska jest też ok, niestety nic z niego nie można wyjąć żeby obniżyć wagę, pracuję nad kondycją :shock: , pozdrawiam

: 2008-10-12, 22:36
autor: kajan002
Masz chyba ten najnowszy zaplon z oddzielnym modulem ,tam mozna przestawiac zaplon i tez spotkalem sie z tym ze zaplon byl wyprzedzony o 60stopni w nowym silniku,nie mozna bylo wogole odpalic bo wyrywalo szarpaczke.Dobrze byloby ustawic na lampe stroboskopowa na 2mm przed gmp,wtedy solowki najlepiej pracuja....kajan

: 2009-03-28, 14:59
autor: kajan002
Witam..widze ze mało piszą na temat solo210,wiec chcę zaprezentowac swoją modyfikacje tego silnika bo jest to bardzo dobry silnik i bardzo wytrzymaly jak polski,,ursus"prawie bezawaryjny.Jedynie co w napedzie z tym silnikiem jest slaba strona to kiepskie smarowanie łożysk walu korbowego,naciąg paska,wydech no i oczywiscie wyglad samego silnika.Postaralem sie to wszystko zmodyfikowac,no i wyszlo takie oto monstrum jak tu na foto.Nie jest to jakis wynalazek ale tak jak wszystkie silniki do napedow są na podzespolach silnikow motocykli, skuterow i maszyn rolniczych włozone w karter lotniczy.Ja wlozylem czesci z opryskiwacza w odpowiedni karter z zasilaniem przez membrame,inny wydech i niezle to chodzi....pozdrowko kajan

: 2009-03-29, 09:50
autor: kajan002
A tak wygląda cały naped z opryskiwacza

: 2009-03-30, 20:19
autor: kajan002
Po co te wszystkie przerobki,i co tym uzyskalem..najczestrze awarie przy solo210 to zatarcie łożyska na korbie walu korbowego czyli brak smarowania: tu strumien mieszanki bezposrednio tryska na korbe i na rowek w sciance skrzyni korbowej,skąd kanalikami splywa do łozysk na wale korbowym ( na foto ponizej widac rowki i kanaly smarujace) takie rozwiazanie bylo juz dawno przy motocyklach MzEtz,zawor membranowy polepsza prace silnika,a karter jest wykonany specjalnie pod mocowanie i naciag paska i silnik wyglada troche lepiej.Glowice są powiekszane,druga max powiekszona toczone z bloku,stopien sprezania nie zmieniony,zaplon odpowiednio dobrana cewka i kolo magnesowe i daje łatwy rozruch.Caly silnik kompletny z wydechem wazy 12,8kg,ciąg rzeczywisty to 60-62kg ( tradycyjne solo to 45kg)...kajan

: 2009-03-31, 22:32
autor: kajan002
Na trajce sprawuje sie super ta solóweczka,62kg ciągu wystarcza

: 2009-04-11, 09:27
autor: kajan002
Jescze inny naped na czesciach solo 210 na karterze z membraną,w wersji z elektrostarterem,smiglo 127 (50"cali),ciąg 62kg,silnik nowka z tzw latwym rozruchem,wylatane juz kupe godzin bez najmniejszej awari...kajan