Zapłon w silnikach mz 150

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#16

Post autor: kajan002 »

Ostatni post z poprzedniej strony:

Witam..silnik do napedu musi miec troche mocy zeby dalo sie wystartoac i polatac..
te silniki co tu podajecie linki to troche slabe,jest badzo duzo silnikow od roznych urzadzen
ale nie nadaja sie do PPG...nie wystartujesz nawet na tym,to musi miec co najmniej 15hp
zeby wystartowac i chwile polatac.Nie wiem dlaczego tak sie spodobaly silniki Malossi??
przeciez to zwykly ciezki bies i drogi jak cholera :leprze sa Mz 175..wiecej moza na nich wyciagnac..stosujac
zaplon ze zmiennym katem i leprzy wydech..ja wyciagnalem naMz175 9500obr/min
i 75kg ciagu ze Mz-ki..wiec po co szukac Malossi? takiej drozyzny,ale Malossi to moda:-)
Jak tylko przetestujemy Solo GT to opisze..narazie zima......Pozdr kajan

doktor_pilot
Posty: 11
Rejestracja: 2009-12-15, 19:29
Lokalizacja: Wawa

#17

Post autor: doktor_pilot »

Witam. Skąd pozyskujecie Panowie tłok do ETZ - nazwijmy ją - 175? Teoretycznie (po roztoczeniu o jakieś 2,25 mm (na każdą ściankę) - pasuje "nieco" od SHL. Ale jest niższy (ponad 4 mm), któtszy jakieś 2-3 mm (od dołu), choc sworzeń - identyczny. To sporo zmienia. Jak podnieść stopień sprężania (wpuścić stoczoną głowicę do cylindra o te ponad 4 mm.)? Co ze zmiana kąta otwarcia kanałów - u dołu tłoka (przeca jest krótszy)? Pytania dotyczą "budowniczych", którzy skazani sa na wykorzystanie oryginalnych karterów (brak możliwości wykonania własnych). Pytanie - przy okazji. Czy da sie wykorzystać jakiś element sprzęgła do zamocowania śmigła (jest czop, dwa łozyska - jakiś czas wytrzymałyby). Powstaje pytanie o bezpieczeństwo takiego rozwiązania. Czy któryś z panów wie, jaki byłby ciag 175 ETZ lub 250/301 ETZ - bez przekładni? PZDR

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#18

Post autor: kajan002 »

Witam..pierwsza Mz Etz175 zrobilem w 2001 roku,na karterze z membraną,smiglo 127cm
uzyskalem na tym ciąg okolo 56kg..ja waze 95 kg i spkojnie startnąlem
Ten naped chodzi do dzis i ma wylatane kolo 450 godzin,jeszcze nic nie bylo wymieniane
Tloki podchodzą od SHL-ki 175 i nie ma zadnych problemow,ale nie bede opisywal calej technologi jak to sie robi
,bo to juz ksiazka by powstala..teraz zastosowalem zaplon ze zmiennym kątem od skuterka..tzw lekki rozruch i nie ten naped.
.wolne cichutkie i sympatyczne obroty a dasz na max
to ciąg lepszy od niejednego napedu z gornej polki a koszty nieduze..pozdrawiam kajan

zbylu
Posty: 53
Rejestracja: 2009-03-22, 20:30
Lokalizacja: Warszawa

#19

Post autor: zbylu »

Co do ciągu bez przekładni to MZ175 będzie miała mniej więcej tyle samo co WSK175 czyli mniej niż 30 kG.Da się na tym latać przy wadze 60-65 kg ale wznoszenie będzie bardzo małe max 0,4-0,5 m/s.Co do MZ250 to warto zapytać kogoś kto miał kontakt z takim napędem np:
nie spamuj://spamer.youtube.com/watch?v=KpXmqrIqxKM
no i zapłon bateryjny spisuje się bardzo dobrze(IRF).Tylko że już wiosna i nie ma czasu na budowę napędu bo skończymy na zimę, lepiej zakupić coś gotowego co by polatać.
pozdrawiam zbylu

doktor_pilot
Posty: 11
Rejestracja: 2009-12-15, 19:29
Lokalizacja: Wawa

#20

Post autor: doktor_pilot »

Konkludując: możecie Panowie podzielić się opiniami - od którego skutera pasuje zapłon do PPG MZ 150/175, od której kosiarki pasuje szarpaczka. Proszę także o opinie - o ile mm. optymalnie należy obniżyć cylinder ETZ 150 by zastosować tłok SHL 175, który sworzeń cylindrowy (ETZ, czy SHL), cylinder - z której wersji ETZ 150 (były dwie - różniące się wielkością okien i w konsekwencji mocy - o ile pamiętam 12,2 KM oraz 14 KM). Czy któryś z Panów stosował rezonans Solo do ETZ 175? Swego czasu na Allegro sprzedawany był PPG ETZ 150 z rezonansem Raketa, co sugerowałoby, że to połączenie jest możliwe/celowe.
Pozdrawiam

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#21

Post autor: kajan002 »

Witam..pasuje kilka zaplonow na wal Mz etz,tylko trzeba troche pokombinowac
ten jest tani i pasuje na stozek walu nie spamuj://moto.allegro.pl/iskrownik-cewki- ... 75669.html tylko musisz zciagnac dekielek z simeringiem
i wytoczyc taki dekielek zeby na nim przykrecic caly stator i odpowiednio ustawic zaplon
do tego cewkomodul za 80 zl nie spamuj://spamer.rooader.pl/?k=katalog&w=&szu ... produkt133 ,(cewkomodul od Italjet Hyosung szukaj)
jest troche dlubaniny przy tym ale dziala super,szarpaczka pasuje od kosiarki
nie spamuj://spamer.greentools.pl/1561-rozruszni ... regon.html kosztuje nieduzo..takie same maja niektore napedy jak JPX czy inne,ale trzeba zamocowac odpowiednio kielich zabieraka na kole magnesowym i cala szarpaczke do silnika
Sworzen tlokowy trzeba od SHL-ki,cylinder obnizamy o 3,5 mm..reszte pytajcie

Acha..zaden rezonans z allegro nie kupujcie bo nie pasuje do Mz etz,kazdy silnik musi miec swoj wlasciwie dobrany rezonans,bo mozesz zatrzec silnik,albo bedzie slabszy niz bez rezonansu...kajan

trigger
Posty: 3
Rejestracja: 2011-01-12, 11:20
Lokalizacja: Grodzisko Dolne
Kontakt:

#22

Post autor: trigger »

Witam
A co powiecie na taki zapłon:
nie spamuj://spamer.modelmotor.pl/rcexel-zaplon- ... pmr6f.html

Nie jest najtańszy, ale drogi tez nie jest, choć trzeba doliczyć akumulator.

Zalety:
Lekki: 200-300g z akku LiFePo4 lub nawet NiMH
Zmienny kąt wyprzedzenia
Łatwy w montażu i regulacji
Wysoka (deklarowana) trwałość

Wady:
Trzeba pamiętać o ładowaniu akumulatora

pozdrawiam t.
Awatar użytkownika

Nocny
Posty: 22
Rejestracja: 2010-12-31, 15:07
Lokalizacja: Stalowa Wola

#23

Post autor: Nocny »

Witam, i ja bardzo liczę na odpowiedzi doświadczonych w temacie konstruktorów na temat tego zapłonu CDI, napiszcie dokładnie jak on funkcjonuje i co trzeba jeszcze "przylepić" :):) żeby była dobra dusza :)

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#24

Post autor: kajan002 »

Mam taki zaplon i testowalem go przy napedzie Mz 175..ale nie polecam go
do napedow Mz czy WSK dlaczego? bo:
Kat wyprzedzenia w tym zaplonie ma zakres od 0 do 29 st
jesli ustawimy tak jak instrukcja podaje na 29 st to przy obrotach juz
3800 mamy wyprzedzenie 29 st co przy skoku 58 mm daje
wyprzedzenie 4.5 mm przed GMP,i zaczyna sie spalanie stukowe
wyraznie daje sie slyszec jak ktos leci w gorze a ty sluchasz na dole
po drugie silnik bardzo wolno wkreca sie na obroty przy starcie
na wolnych obrotach slicznie pracuje i rowniutko ale pozniej coraz wieksze
obroty i moze popekac wal..nie polecam do napedow bez sprzegla odsrodkowego
ten zaplon sie nadaje do malych wysokoobrotowych silnikow modelarskich
poza tym trzeba o niego dbac zeby nie zawilgotnial i ewentualne uszkodzenia
mechniczne..no i nie jest taki tani..jesli juz zaplon ze zmiennym katem to zakres
tylko od 10 do 23 st a taki nie kupisz tylko trzeba samemu zrobic..kajan

trigger
Posty: 3
Rejestracja: 2011-01-12, 11:20
Lokalizacja: Grodzisko Dolne
Kontakt:

#25

Post autor: trigger »

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Myślałem nad tym zapłonem, ale się powstrzymałem. Aktualnie mam w napędzie zwykły zapłon od piły stihl i po wyregulowaniu działa ok. Jedyny kłopot jaki mi został to raczej z gaźnikiem (po zejściu z wysokich obrotów na niskie ma ochotę zgasnąć, jak go przegazuje to po 30s. już chodzi na niskich), ale to temat na inny wątek.
pozdrawiam
t.
ODPOWIEDZ