Zaplon przy silnikach ,,samorobach"

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

Zaplon przy silnikach ,,samorobach"

#1

Post autor: kajan002 »

Witam chcialbym poruszyc temat zaplonu w silnikach do PPG wlasnej roboty
jakie stosujecie czesci z zaplonow innych urządzen do swoich napedow
Mam troche w tym doswiadczenia i jeszcze popytam zeby wybrac najlepsze rozwiazania
Zaczne moze od najtanszego ukladu zaplonowego za 40 zl calosc..dziala niezle
ale są lepsze ale drozsze gotowe zaplony cena dochodzi do 900zl za zaplon
Ale nas interesują zaplony do max 7500 obr/min,bo te sportowe to juz drozsze
Są zaplony ze zmiennym kątem wyprzedzenia zaplonu (iskry) nawet w niezlej cenie za uzywki
od 100 do 350zl..tzw latwy rozruch gdzie za zaplon do solo 210 trzeba zaplacic 900zl
a mozna duzo taniej i lepiej..bo lezy tego tonami na allegro
Napiszcie co stosujecie w swoich napedach..jakie zaplony i od czego czesci
Pozdrawiam kajan ciekawy

zbylu
Posty: 53
Rejestracja: 2009-03-22, 20:30
Lokalizacja: Warszawa

#2

Post autor: zbylu »

Witam co do zapłonu w samoróbkach ppg to w moim przypadku(wsk 175) najważniejsza była cena całego zapłonu.Nie wyobrażam sobie pakowania zapłonu za 900 zł do wsk-i to by była porażka, choć widziałem wsk-ę z całym zapłonem i szarpanką od SOLO 210.W moim przypadku zastosowałem zapłon:od pilarki partner 351(50zł),zapłon na IRF840(20zł za dwa moduły własnej roboty +80zł akumulator,no i zapłon na nanoplexe(0zł pozostałość po samochodzie osobowy fiat 126p nie odpalany i nie oblatany,czekam na wiosnę).Jeśli ktoś szuka zapłonu to warto również poszukać na allegro w dziale modelarstwo.Na pewno są inne lepsze rozwiązania, ale te miałem pod ręką i były w miarę tanie.
Na razie jestem zadowolony z zapłonu(chamsko prosty,tani i w miarę niezawodny)ale w przyszłości będę szukać zapłonu ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu mogącym pracować do 7500 ob/min i w miarę tanim,spróbuje wycisnąć ostatnie soki z wsk-i.

pozdrawiam zbylu

Autor
kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#3

Post autor: kajan002 »

Witam..troche ostatnich doswiadczen z zaplonami nauczylo mnie raz na zawsze
nie kupowac taniego dziadostwa..rozne cewki z pilarek i pasowanie kol magnesowych
to juz nie wchodzi w gre...kupa roboty przy tym aby to dopasowac i nie zawsze sie uda
ze bedzie dzialac,bo wydaje sie ze magnesy na kole sa silne i dobre a odpalic szarpaczka
sie nie da,reka odpada.Jeden wniosek z tego..tylko nowy kompletny zaplon albo od solo
sterszego typu ale nowy nie uzywany mozna kupic za 150-200zl..albo od skuterka
chinskiego za takie same pieniadze,i po problemie.Dobry zaplon to latwe odpalanie,
rowna praca na wolnych obrotach,lepsze spalanie i wieksza moc..nawet zalany silnik
odpala,a tak to sie mecz az reka odpada,mam ostatnie doswiadczenia wlasnie z kiepskim
zamontowanym zaplonem,ktory musialem wyrzucic do kosza i zamontowac nowy od nowa
Przychodzimy ze sprzetem na ląke i to ma palic na tyk..zalany silnik nawet..nie montujcie
zadnych starych uzywek z pilarek i tym podobnych.
.raz sie uda ze trafisz dobry innym razem zamontujesz dziadostwo.Mam kilka sprawdzonych nowych
zaplonow chinskich za 150-200
zl,ktore po malych przerobkach podchodza do Mz-tek i WSK..pali za smiglo,niedlugo
opisze od czego podchodzi do Mz-ki i do WSK-ki..kajan

doktor_pilot
Posty: 11
Rejestracja: 2009-12-15, 19:29
Lokalizacja: Wawa

#4

Post autor: doktor_pilot »

Jeśli mogę mieć pytania do Panów: Kajan, Zbylu: które z ww. zapłonów (lub innych) pasują do stożka na wale MZ 150? Największy problem - dla mnie - to prace spawalnicze, tokarskie etc (mieszkam w bloku). Które z nich traktować można jak "lekkie"?
ODPOWIEDZ