Potrzebna pomoc zapłon solo 210 (iskrownik)

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
wojtek893
Posty: 5
Rejestracja: 2010-09-29, 18:32
Lokalizacja: hrubieszów

Potrzebna pomoc zapłon solo 210 (iskrownik)

#1

Post autor: wojtek893 »

Witam wszystkich Paralotniarzy. Remontuję stary poczciwy opryskiwacz z silnikiem solo 210. Potrzebuję informacji dotyczącej kondensatora który znajduje się przy iskrowniku w solówce. Mam problemy z uruchomieniem. Po rozebraniu zapłonu okazało się że kondensator nie jest taki jaki być powinien (jest mniejszy i nie pasuje w otwór), podejrzewam że dlatego źle pali. Ktoś po prostu użył innego, nigdzie nie znalazłem informacji jaki powinien się znajdować fabrycznie. Widzę że macie ogromną wiedzę na temat silnika solo 210, dlatego proszę Was koledzy o pomoc (mile widziane także fotki całego iskrownika). Z góry dziękuję i pozdrawiam.

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#2

Post autor: kajan002 »

Witam..ze starym zaplonem na platynki to mozesz miec ciągle klopot
bo to juz cewka WN moze miec przebicia,magnesy są juz slabe i z tąd slaba iskra
i trzeba sie dobrze naszarpac zanim odpali.Chcesz remontowac ten zaplon?
najpierw podepnij zwykly kondensator taki od starszej wersji zaplonu simsona
jak cos to pomoze to zamontuj ten kondesator na zewnatrz..bo nie wiem czy znajdziesz
o takich rozmiarach jak ten oryginalny co tam byl,ustaw odleglosc rdzenia cewki
na 0,3mm od magnesu w kole,przerwa na platynkach ma byc 0,2mm,przerwa
na elektrodach swiecy 0,4 mm,punkt zaplonu na 2mm przed GMP
jak te wszystkie ustawienia nic nie pomogą to bedziesz sie musial rozglądnąc
za innym zaplonem,moze od jakiegos skuterka..Pozdrawiam

Marcio
Posty: 7
Rejestracja: 2010-03-07, 20:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#3

Post autor: Marcio »

Jak juz odpali to wkreca sie na obroty?

Autor
wojtek893
Posty: 5
Rejestracja: 2010-09-29, 18:32
Lokalizacja: hrubieszów

#4

Post autor: wojtek893 »

gdy zapali to po chwili zgaśnie, nawet nie wkreci sie na obroty. A po za tym mam problemy z odpaleniem bo strasznie ciężko go szarpnąć, chyba zainwestuje w rozrusznik elekrtyczny bo inaczej to nawet nie zdołam go zapalić i wyregulować.

Marcio
Posty: 7
Rejestracja: 2010-03-07, 20:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Post autor: Marcio »

A sprawdzales przerwe na magnesach? Nic nie trze? Musisz troche rozebrac zeby sie upewnic co jest nie tak.

Pilot
Posty: 152
Rejestracja: 2009-03-04, 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

#6

Post autor: Pilot »

A może silnik jest zatarty , sprawdź dokładnie, nie powinieneś go tak ciężko szarpać.
Odkręć tłumik ,żeby na razie nie ruszać głowicy i sprawdź czy gładź cylindra jest w porządku? Tak mi przyszło na myśl ! Bo jak stary to może być już bardzo stary :-)

Autor
wojtek893
Posty: 5
Rejestracja: 2010-09-29, 18:32
Lokalizacja: hrubieszów

#7

Post autor: wojtek893 »

silnik rozbierałem na czesci pierwsze, założyłem nowe łożyska simmeringi i uszczelki. Tłok, pierścienie i cylinder są jak nowe (widać sprzęt był mało używany). Ta konstrukcja nie ma otworu dekompresyjnego (widziałem że w nowszych jest) być może dlatego tak ciężko go szarpnąć. Gaźnik jaki posiadam to bing 84 chyba powinien na nim palić bez problemu?

Autor
wojtek893
Posty: 5
Rejestracja: 2010-09-29, 18:32
Lokalizacja: hrubieszów

#8

Post autor: wojtek893 »

Witam. Odświeżam nieco temat bo silnik dalej nie chce pracować. Myślę że to wina kondensatora i bardzo bym prosił o jego parametry bo niestety nigdzie nie mogę tego znaleźć. Może ktoś używa jeszcze tego typu iskrownika i mógłby zerknąć jeśli to nie problem. No a jeśli nikt już tego nie używa to proszę mi polecić jakiś elektryczny zapłon. Z góry wielkie dzięki

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#9

Post autor: kajan002 »

Pokombinuj z tego..iskra super ale trzeba troszke poprzerabiac,stozek pasuje
a reszte kombinuj..takie latają..kajan
nie spamuj://moto.allegro.pl/iskrownik-stojan ... 20272.html

Autor
wojtek893
Posty: 5
Rejestracja: 2010-09-29, 18:32
Lokalizacja: hrubieszów

#10

Post autor: wojtek893 »

ok, i nawet cena przyzwoita:) będę kombinował, wielkie dzięki kajan, pozdrawiam

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#11

Post autor: kajan002 »

Tu masz jeszcze tanszy nie spamuj://moto.allegro.pl/zaplon-chinskie- ... ml#gallery
A cewkomodul zakladalem od Piaggio Sfera
nie spamuj://moto.allegro.pl/nowa-cewka-modul ... 82446.html
za sto pare zlotych masz dobry zaplon..robilem taki chodzi jak diabli,reka trącisz za smiglo
i pali,poza tym masz jeszcze dodatkowy prąd 85W do grzania rekawic lub lampy
strobo na kosz ..kajan

doktor_pilot
Posty: 11
Rejestracja: 2009-12-15, 19:29
Lokalizacja: Wawa

#12

Post autor: doktor_pilot »

Witam,
Jak rozumiem cewka-modul pochodzić mogłąby od piaggio/rst/sfera/liberty/zip - czyli 3 piny+przewód masy+przewód WN). Natomiast rotor/stator od 139qm-gy6-quest-baotian etc. - czyli 6 cewek NN, 2 cewki WN, wyjście na 4 przewody - biały/żółty/niebieski czerwony - z czego 2 znajdują się w kostce, dwa luzem (które do czego należy podłączyć, by nieuśmiercić zapłonu na etapie montażu?). Czy wnioskuję poprawnie?
Zakładam, iż to całkowicie odmienny system niż AM6 : rotor/stator 3 lub 5 cewek NN, 1 WN inna liczba przewodów, cewkomoduł z 4 pinami+przewód masy+przewód WN (co z czym łączyć). Czy ponadto należy rozumieC, iż oba to DCI, z czopami pasującymi do SOLO?

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#13

Post autor: kajan002 »

Witam w tym statorze GY6 masz wyjscie na 4 przewody..bialy i zolty to swiatla i ladowanie akumulatora..niebieski z bialym paskiem to impulsator i laczysz go do pina ROSSO R
kabel czerwony z czarnym paskiem to wyjscie z cewki WN i laczysz z pinem VERDE G
pin BIANCO W to masa i laczysz do masy.Do gaszenia to zwierasz VERDE z BIANCO
Impulsator ustawiasz na srodku tych dwoch cewek WN..i znaczik na kole ma zchodzic
w polowie impulsatora,czyli koniec tej blaszki na kole w polowie impulsatora,wtedy jest iskra
Nie pamietam czy nie trzeba zmienic biegunow na impulsatorze..tam gdzie jest teraz masa
dac na cewkomodul a tam gdzie przewod zmienic na mase,dawno juz to robilem i nie pamietam ale poprobuj lampa stroboskopowa,nic sie nie spali przez to tylko zaplon bedzie na poczatku znacznika na kole..tej blaszki.Impulsator przykrecalem 2-ma srobkami M4
na krawedzi karteru silnika,wychodzi pare stopni wczesniej jak prostopadle do osi cylindra
poprobuj ...kajan

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#14

Post autor: kajan002 »

Witam moze ktos ma ochote poprawic swoj zaplon przy solowce to przedstawiam ostatnie moje rozwiazania najtanszego zaplonu do solo 210...oczywiscie najtanszy jak masz stary zaplon na platynki to bez problemu dziala Pozdrawiam kajan

nie spamuj://spamer.paramotor.com.pl/solo210-lek ... #more-5169
ODPOWIEDZ