Przekładnia

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
emilpromil
Posty: 13
Rejestracja: 2011-09-18, 15:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Przekładnia

#1

Post autor: emilpromil »

Witam.
Przymierzam się do budowy napędu na Rakecie.
Czy któryś z doświadczonych w tej materii kolegów mógłby wyrazić opinie o projekcie przekładni do tego silnika ?

Obrazek

https://picasaweb.google.com/lh/photo/3 ... directlink

Pilot
Posty: 152
Rejestracja: 2009-03-04, 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

#2

Post autor: Pilot »

Witaj !
Według mnie pierwszy problem to brak mimośrodu, drugi problem mocowanie przekładni do półki (jarzma), taka śrubka nie starczy, na oś nakrętka z kontrą.
Trzeci problem za mało 6 mm na mocowanie śmigła.
Czy masz już silnik ?? I gdzie go dostałeś ?
A jakie będzie małe kółeczko na oś sprzęgła ??
Pozdrawiam !

tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

#3

Post autor: tadeuszxxx »

Witaj jak nie masz jeszcze silnika zajrzyj tu -nie spamuj://spamer.radne.se/Store/Product/Searc ... teria=3201
Pozdrawiam

tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

#4

Post autor: tadeuszxxx »

A tutaj masz wymiary oryginalne nie spamuj://spamer.radne.se/Store/Raket/Files/R ... asures.pdf
pozdrawiam

Autor
emilpromil
Posty: 13
Rejestracja: 2011-09-18, 15:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#5

Post autor: emilpromil »

Z mimośrodem to ciężko bo za bardzo miejsca w rakecie nie ma i trzeba by kombinować, a prościej regulować naciąg podkładkami.

Odnośnie śrubki to dam większą M10 i od razu wykorzystam do spięcia obu półek tak jak w raketach Werenca.

6mm mięsa na śmigle to tak 400% zapasu wytrzymałości , ale rzeczywiście wygląda licho i pogrubienie do 12mm masy specjalnie nie zwiększy.

Przekładnia 1/3,5 kółka 160/45 tak pod śmigło 120-124.

Silnika jeszcze nie mam, na razie projekt i kosztorys potem zakupie silnik od szwedów.

Pilot
Posty: 152
Rejestracja: 2009-03-04, 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

#6

Post autor: Pilot »

Zadzwoń do Techno-Fly, może mają półkę z dużym kołem ze starych zapasów, będziesz miał jeden problem z głowy.
A z tym "mięsem :-) to nie przesadzaj, policz ile razy dasz radę odkręcić i zakręcić śmigło bez zmęczenia duralu. Chyba że robisz to ze stali :-) Lub dasz szpilki z kontrą z tyłu. I jeszcze , rób taką przekładnie pod takie paski które będziesz mógł nabyć taniej niż tam gdzie składają napędy. Przeważnie paski nietypowe są kilkakrotnie droższe niż normalne. Ja w swoim SOLO mam 2 paski 4x545 dostępne po 20 zł, a nie jeden za 90 którego ciężko dostać. Poczytaj o napędach na stronce : nie spamuj://spamer.paramotor.com.pl/
Leszek bardzo fajnie opisuje wszystkie napędy i możliwości zastosowania niektórych zamienników :
nie spamuj://spamer.paramotor.com.pl/tanie-zamie ... ch-czesci/
Najważniejsza w tym jest jednak waga pilota i skrzydło na którym będziesz fruwał. Raket do cięższego pilota i do samostatku raczej nie będzie się nadawał .
Pozdrawiam !

sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#7

Post autor: sayid »

Pilot'cie, a możesz rozwinąć temat? mnie interesuje tematyka holu na stacjonarce, i oczywiście napędy?! co się nadaje a co nie... na co zwracać uwagę, jak holować i gdzie nie dać du.y... można by nowy temat stworzyć... ale tu jest tyle nieaktywnych, ze....
zachęcam do prelekcji :-)

Pilot
Posty: 152
Rejestracja: 2009-03-04, 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

#8

Post autor: Pilot »

sayid pisze:Pilot'cie, a możesz rozwinąć temat? mnie interesuje tematyka holu na stacjonarce, i oczywiście napędy?! co się nadaje a co nie... na co zwracać uwagę, jak holować i gdzie nie dać du.y... można by nowy temat stworzyć... ale tu jest tyle nieaktywnych, ze....
zachęcam do prelekcji :-)

6 lat temu porzuciłem swobodne latanie i hole .Ostatni hol odbyłem ponad 5 lat temu zanim się przesiadłem całkowicie na napęd . Nie chce mi się już jeździć na górki i czekać na warun. Wolę sobie założyć napędek i polatać po okolicy , oszczędność paliwa, czasu i człowiek się nie męczy :-).
Skrzydło mam już typowe tylko do PPG i nie zamierzam zmieniać, a że człowiek starszy już z każdym rokiem (i prawie inwalida:-)) to lepiej mi polatać na wiatraczku niż łazić po pagórkach.
Pozdrawiam i życzę sukcesów !

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#9

Post autor: kajan002 »

Czasem warto sie zastanowic czy naprawde warto samemu budowac naped
na bazie jakiegokolwiek silnika,bo wydawac by sie moglo ze to wszystko
takie proste tylko tak samo zrobic a potem przychodza problemy bo nie da sie
wystartowac,a przeciez wszystko tak samo albo i lepiej zrobilismy a tu kiszka
Budowa napedu to trzeba duzo doswiadczenia,kazdy kto zbudowal kilka napedow
ma pewne swoje tajniki ze od niego naped chodzi jak wsciekly a inni zbuduja
niby taki sam ale cos nie chce tak chodzic...oczywiscie jest pewna satyswakcja
jak sie samemu buduje ale trzeba sie liczyc ze czasem moze bylo lepiej kupic
cos gotowego i zostaje jeszcze troche w kieszeni i nerwy spokojne...kajan

nartax
Posty: 22
Rejestracja: 2009-06-15, 09:32
Lokalizacja: Ząbki

.

#10

Post autor: nartax »

Proponuje ci zakupić sobie cały silniczek z przekładnią na stronie Radne. Sam zbudowałem raketa 2 lata temu i chodzi OK. Jedynie co bym ci odradzał to Zakupienie rezonansu z tłumikiem od radne bo rezonans pęka na kolanku i ciągle są z nim problemy(ale wymieniają za Free). reszta to banał 3 poduszki, 3 dystanse do poduszek, 1 dystans do śmigła. Podrzuć swój adres mailowy to ci wrzuce schemat kosza jak chcesz. Pozdrawiam i powodzenia

Ps a toczenie koła pasowego i dobieranie łożyski to bym sobie odpuścił bo łatwo to spierniczyć

sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#11

Post autor: sayid »

Cześć,
ja przymierzam się do kupna czegoś do remontu, żeby spokojnie przez zimę wymienić na spokojnie co trzeba. Co jakiś czas pojawia się na allegro jakiś solo w "super stanie", ale części są dość drogie, czytałem o MZ-tkach ale tych jest mało... dziś pojawiło się coś takiego nie spamuj://allegro.pl/naped-ppg-wsk-175-mod ... 93901.html co o tym sądzicie?

Pytanie do Kajana: czy napędy z MZ-tek to stara MZ 175 czy 150 rozwiercana? czy da się rozwiercić? i jakiego to pilot pociągnie?

pozdrawiamWas

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#12

Post autor: kajan002 »

Jesli chcesz cos kupic to nie WSK 175...lepiej juz Mz 175, byly kiedys produkowane Mz 175 ale to dawno teraz to sie rozwierca Mz Etz 150 na 175 co sam zapoczatkowalem 10 lat temu
Mozna kupic czasem na allegro dobry sprzet ale mozna tez kupic super zlom..tzn
wszystko w super stanie do remontu,a remonty markowych napedow sa bardzo drogie
Naped na bazie czesci z Mz Etz150 i tloka z SHL 175 dobrze zrobiony ma 53-58 kg ciagu
a remont jest w granicach paru stowek tak ze dla mniej zamoznych jest to alternatywa
ja waze 96 kg i spokojnie startowalem na Mz 175.. kajan

sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#13

Post autor: sayid »

Właśnie wczoraj, przy paru dębowych doszliśmy do tego samego wniosku, że to sie nie bardzo nadaje... dostałem więcej zdjęć od sprzedającego i się okazało, że te w aukcji są najlepsze ;))
więc będe szukał czegoś na bazie MZ.
Chyba, że Kajan'ie chcesz być naszym promotorem. Kolega ma sprzęt /a to nie tylko spawarka/ i wiedzę, żeby zbudować napęd, ale potrzebujemy kogoś, kto ma doświadczenie.
pozdrawiam

michal54_87
Posty: 51
Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
Lokalizacja: Tarnów

#14

Post autor: michal54_87 »

Z tą budową to jest różnie ...

sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#15

Post autor: sayid »

na taką pomoc czekałem :mrgreen:
ODPOWIEDZ