Mistrzostwa Świata PPG - Chiny 2007

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Adams
Posty: 1
Rejestracja: 2007-09-10, 10:48
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Serdeczne Gratulacje!

#61

Post autor: Adams »

Ostatni post z poprzedniej strony:

Serdeczne pozdrowienia dla całej ekipy!
Jak wynika z ostatnich relacji i to nie tylko z MS w Chinach ale również z poprzednich - nie brak nam umiejętności a nasz sprzęt jest na najwyższym poziomie ale brak osób wyszkolonych w sztuce walki słownej :)

fruwacz669
Posty: 9
Rejestracja: 2007-09-03, 12:41
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Re: Serdeczne Gratulacje!

#62

Post autor: fruwacz669 »

Adams pisze:Serdeczne pozdrowienia dla całej ekipy!
Jak wynika z ostatnich relacji i to nie tylko z MS w Chinach ale również z poprzednich - nie brak nam umiejętności a nasz sprzęt jest na najwyższym poziomie ale brak osób wyszkolonych w sztuce walki słownej :)
Trzeba wszystkim przypomnieć,że to są jednak Mistrostwa w lataniu na PPG a nie w gadaniu o nim lub na jego temat /w tym urojonych zdarzeń!-patrz protesty/. Chińczycy okazali ,że jednak wciąż im daleko jeszcze do Japońców.Tu należy się obawiać o wyniki na przyszłej Olimpiadzie.

Freedom dla PPG-owców!!!

Magda
Posty: 1
Rejestracja: 2007-09-04, 09:17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#63

Post autor: Magda »

A ja trochę offowo donoszę, że czekamy na naszego team lidera w komplecie z R na czele. Pozdrawiam wszystkich i gratuluje pięknych startów

Witek
Posty: 2
Rejestracja: 2007-09-09, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

#64

Post autor: Witek »

Niestety wszystko na to wskazuje, że moje prróby zainteresowania telewizji sukcesem
naszej kadry zakończą sie niepowodzeniem.Próbę podjeli w TVN Radek Brzózka i
Sławek Walasek w Polsacie Robert Wieczorek.Okazuje się po raz kolejny ,że media telewizyjne interesują sie lotnictwem wyłacznie w przypadku wypadków najchętniej
okraszonych trupami.

Uzasadnienie odmowy w obydwu przypadkach było identyczne- cytuję ;Panie Kolego
a kto to będzie oglądał ?

Telewizja publiczna, którą sami utrzymujemy jest zainteresowana wyłącznie kampanią
PIS wiec patrzyli na mnie jak na głupka.

Gdybyśmy zgarneli wszystkie możliwe medale to i tak bardziej medialne okażą się
wyścigi psich zaprzęgów w Zielonej Górze,które po raz trzeci będą transmitowane
zimą.

do zobaczenia na lotnisku Witek Kusiak

zbyszek_wlodarczak
Posty: 64
Rejestracja: 2007-07-24, 09:27
Lokalizacja: Osielsko
Kontakt:

#65

Post autor: zbyszek_wlodarczak »

Telewizja to bagno. Ale trochę szkoda.

Przy okazji, czy ktoś wie co to za kategoria, która pojawiła się w wynikach - PL Team?
Wózki PL1 i PL2 razem? Jeśli tak, to dlaczego nie ma kategorii PF Team (PF1 i PF2)?
Tu można zobaczyć o co chodzi: nie spamuj://spamer.wpc07.org/wpc2007/index.cfm? ... ults%2Ecfm
Dziwne...

Olga Paska
Posty: 4
Rejestracja: 2007-08-27, 14:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#66

Post autor: Olga Paska »

zbyszek_wlodarczak pisze:Telewizja to bagno. Ale trochę szkoda.

Przy okazji, czy ktoś wie co to za kategoria, która pojawiła się w wynikach - PL Team?
Wózki PL1 i PL2 razem? Jeśli tak, to dlaczego nie ma kategorii PF Team (PF1 i PF2)?
Tu można zobaczyć o co chodzi: nie spamuj://spamer.wpc07.org/wpc2007/index.cfm? ... ults%2Ecfm
Dziwne...
Najwazniejsze że dostalismy brązowy medal w PL Team. Gdyby taka sama sytuacja była w kategorii PF to wyniki byłyby takie
I miejsce GBR 22 179
II miejsce POLSKA 19 132 :!: :!: :!:
III miejsce Francja 17 324
IV miejsce Hiszpania 15 929
V miejsce Czechy 14 309
Prawda, że tak wygladałoby znacznie lepiej, ale cóż Hiszpanie, Czesi i Francuzi nie występują w PF 2. Jak zaczną to stworzą kategorię PF Team Pozdrawiam

Autor
wojtek.domanski
Posty: 20
Rejestracja: 2007-07-24, 09:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#67

Post autor: wojtek.domanski »

Środa, 5 września - Dzień 10 – Koniczynka i precyzyjna nawigacja

Znowu pobudka o 4:00 by od 6:00 rozegrać slalom-koniczynkę. Chłopacy zmobilizowani bo po pierwszym dniu uwierzyli, że dobry wynik jest w zasięgu reki, trzeba tylko polecieć umiarkowanie ostro i nie popełnić błędu. Łatwo powiedzieć, ale wykonać może już nie być tak łatwo.

Starty idą dużo sprawniej niż wczoraj, widać, że organizator stara się nie popełniać tych samych błędów. Stoję ze stoperem na tamie skąd mam widok na wszystkie trzy deki. Piloci korzystają z nich współbieżnie, więc nie zawsze jestem w stanie mierzyć wszystkie czasy. Sprawdzam te najbardziej interesujące. Deki są ponad kilometr od startowiska, więc bardzo przydają się nasze 2m radyjka z Navcomm. Ja wiem kiedy i kto startuje, a chłopacy mają na bieżąco informacje ode mnie na temat przelotów poszczególnych zawodników.

Najpierw lecą PF1 – czyli motoparalotniarze startujący pieszo. Sławka mierzę jako wzorzec. Grzesiek leci podobnie do Sławka, a Maciek niewiele gorzej. Wszystkie pozostałe czasy, które mierzę nie są lepsze, ale nie złapałem kilku najistotniejszych. Mathieu Rouanet leci równolegle z naszym pilotem i trąca jedną z tyczek, a Ramon Morilas poleciał jako pierwszy, jeszcze zanim dotarłem na deck i podobno coś mu się pomyliło. Wydaje się, że jest nie źle, ale trzeba poczekać na oficjalne wyniki.

W drugiej kolejności lecą PL1 – czyli wózkarze. Jest ich mniej, więc udaje mi się pomierzyć czasy wielu z nich. Najlepsze są na poziomie 56 sekund. Pytam Hiszpanów ile poleciał bezpośredni rywal Tomka - Daniel CRESPO – mówią, że 59 sekund. Ciekawe ile zrobi Tomek. W końcu leci i on. Spokojnie wyglądający przelot, z dużą precyzją, ale bez żadnych wodotryskowych wing-overów – czy to wystarczy? Spoglądam na czas... 49 sekund!!! Tomek jest wielki!

Na deser lecą tandemy. Tor na tak duże skrzydła wydaje się być ciut za ciasny. Być może dla tandemów rozstaw tyczek powinien być o 50% większy. Magda z Piotrkiem nie trafiają w ostatnią tyczkę i muszą zrobić koło by wrócić na tor. Super zapowiadający się przelot zamienia się w nie najlepszy. Wygląda na to, że Litwini pogonią im kota i zwiększą swoją przewagę. Leci Jurgis. Litwin pragnąc odmienić kolejność z wczorajszego slalomu, odpuszcza lekko trymery by przyspieszyć. To go niestety gubi. Slalom staje się dla glajta za ciasny. W pogłębionym zakręcie schodzi zbyt nisko i w tumanach kurzu przyglebia, Groźnie wyglądająca kraksa kończy się tylko niewielkimi podrapaniami i uszkodzonym śmigłem.

Wyniki są takie:
Slalom koniczynka

PF1 Task 6 Pilotów 72
Poz. Kraj Pilot Czas Punkty
1 POL KRZYŻANOWSKI Grzegorz 45 1000
1 POL TURCZEWSKI Sławek 45 1000
3 POL ZACZENIUK Maciej 46 809
11 POL KACZYŃSKI Krzysztof 51 495
13 POL KAMIŃSKI Krzysztof 52 467


PL1 Task 6 Pilotów 20
Poz. Kraj Pilot Czas Punkty
1 POL KUDASZEWICZ Tomek 49 1000
2 ESP REDONDO Alfonso 55 845
3 ESP ESCOLAR Francisco Jose 56 758
8 POL ROMICKI Krzysztof 62 500
9 POL BALCERZEWSKI Jarek 65 461
14 POL PASKA Adam 93 290


PF2 Task 6 Załóg 5
Poz. Kraj Pilot Czas Punkty
1 MCO FREDERIC Jagues i ALBERT Natalie 87 1000
2 JPN HAGIVARA Mitsuru i TAKAHATA Kyoko 92 873
3 GBR KEMP John i Tom 103 742
4 POL KRUPA Piotr i DZIOK Magda 111 531

Czyżby właśnie powstało coś takiego jak „Polska Szkoła Latania Slalomów PPG” :-). Jak zwał tak zwał, ale widać, że poranne treningi Grześka Krzyżanowskiego (przez wiele dni wstawał o czwartej rano by latać przyziemne taski w normalnych warunkach), oraz sumienne treningi chłopaków z Białegostoku przynoszą doskonałe rezultaty. Śmiejemy się, że kilku Hiszpanów już zapisało się do profesora Turczewskiego na konsultacje.


Po południu precyzyjna nawigacja. Jedna z najtrudniejszych konkurencji wymagająca bardzo dokładnego przygotowania. Przed lotem piloci otrzymują łamaną trasę, po odcinkach której muszą przelecieć ze stałymi prędkościami. Najpierw sporo liczenia z uwzględnianiem przewidywanej siły i kierunku wiatru, a potem w powietrzu ścisła kontrola wykonywania zadanego tempa. Przydaje się mini wykład Krzyśka Kaczyńskiego o „minutówkach” - czyli o prostych do wykreślenia podziałkach, pozwalających bardzo dokładnie śledzić prędkość przelotu na odcinku.

Dodatnie punkty w tym tasku dostaje się za przelecenie przez ukryte na trasie bramki (po 180 pkt.), a ujemne za każdą sekundę spóźnienia lub zbyt szybkiego dolecenia na ukrytą bramkę. Orientacja na podstawie mało dokładnych map (a w zasadzie niemal planów, bo Chińczycy nawet nie nanoszą konturów większych miejscowości), jest bardzo trudna.

Rezultaty są dla nas korzystne. W PL1 konkurencję wygrywa Tomek, który aż na czterech z ośmiu bramek mieści się w 5 sekundowej tolerancji. W tym zadaniu zdobywa aż 130 punktów przewagi nad następnym zawodnikiem. W PF1 Krzyśkom i Grześkowi udaje się zdobyć trzy dobre wyniki do drużynówki. Tandem początkowo gubi się tracąc punkty za trzy bramki, ale potem się odnajdują i ostatecznie lądują na drugiej pozycji za Litwinami.

Wyniki tego zadania są takie:
Precyzyjna nawigacja

PF1 Task 7 Pilotów 72
Poz. Kraj Pilot Punkty
1 GBR BEAUMONT Laura 1000
2 GBR HAIRS Dave 987
3 FRA VALLÉE Pascal 979
13 POL KAMIŃSKI Krzysztof 790
16 POL KRZYŻANOWSKI Grzegorz 736
26 POL KACZYŃSKI Krzysztof 602
46 POL TURCZEWSKI Sławek 187
60 POL ZACZENIUK Maciej 0


PL1 Task 7 Pilotów 20
Poz. Kraj Pilot Punkty
1 POL KUDASZEWICZ Tomek 1000
2 DEU KRUEGER-SPRENGEL Rich 870
3 ESP CRESPO VALDEZ Daniel 741
8 POL ROMICKI Krzysztof 360
11 POL PASKA Adam 212
20 POL BALCERZEWSKI Jarek 0


PF2 Task 7 Załóg 5
Poz. Kraj Pilot Punkty
1 LTU SMARLOVSKIS Jurgis i Arturas 1000
2 POL KRUPA Piotr i DZIOK Magda 729
3 JPN HAGIVARA Mitsuru i TAKAHATA Kyoko 418

Warty zauważenia jest fakt, że obie klasy jednomiejscowe wygrali debiutanci mistrzostw: Tomek w PL1 i Laura Beaumont w PF1. Laura pierwszy raz założyła napęd na plecy w październiku 2006 roku, latem 2007 była 11-ta w mistrzostwach Wielkiej Brytanii (ponad 60 startujących pilotów). Szczególnie miłym akcentem jest to, że Laura lata na polskiej produkcji seryjnym Synthesisie. Jej doskonały wynik dowodzi, że skrzydło dla początkujących i średniozaawansowanyh PPG-antów – Synthesis, jest bardzo przewidywalnym glajtem i doskonale nadaje się do zdobywania doświadczenia w wyczynie na światowym poziomie.

Generalka po 7-miu zadaniach:
PF1: Krzyżanowski 8-my, Kaczyński 22-gi, Kamiński 26-ty, Turczewski 28-my, Zaczeniuk 31-szy,
PL1: Kudaszewicz 2-gi, Romicki 4-ty, Paska 12-ty, Balcerzewski 16-ty
PF2: Krupa i Dziok 3-ci tuż za Litwinami i Brytyjczykami.

Drużynówka:
PF1: 4-ta lokata
PL: 3-cia pozycja z bezpiecznym odstępem do czwartych Niemców i z szansą na dogonienie Czechów.
_________________
Wojtek Domański
Team Leader

Wyjazd Polskiej Reprezentacji na Mistrzostwa Świata PPG w 2007 roku sponsorują:
Dudek Paragliders: nie spamuj://spamer.dudek.eu/
Aeromaster: nie spamuj://spamer.aeromaster.pl/
Navcomm: nie spamuj://spamer.navcomm.pl/
Petrolot: nie spamuj://spamer.petrolot.pl/
Aeroklub Polski: nie spamuj://spamer.aeroklubpolski.pl/
Ostatnio zmieniony 2007-09-18, 09:11 przez wojtek.domanski, łącznie zmieniany 3 razy.

Autor
wojtek.domanski
Posty: 20
Rejestracja: 2007-07-24, 09:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#68

Post autor: wojtek.domanski »

Czwartek, 6 września - Dzień 11 – Wyścig po trójkącie, oraz odlot z powrotem.

Bingo!!! Dyrektor zawodów Japończyk Etsusi Matsuo okazuje się mieć ludzkie uczucia i sprawia nam dwie miłe niespodzianki: zbiórka na lotnisku dopiero o 7-mej, i... mamy możliwość polecieć turystycznie nad Wielki Mur Chiński. Wymaga to ze strony organizatora wielu zabiegów i odpowiednich zezwoleń, ale udaje sie uzyskać zgodę na naszą obecność w powietrzu w tym rejonie pomiędzy 7:00 a 9:00.

Wsiadamy z Magdą w taksówkę i jedziemy na miejsce robić zdjęcia z dołu. Jest wcześnie więc to bardzo tłoczne zwykle miejsce jest bardzo puste. Rozglądamy się za miejscem z dobrą widocznością i wybieramy wysoki i szeroki mur otaczający kępę drzew. Stojący nieopodal chiński milicjant wydaje się być sceptyczny co do trafności wyboru przez nas tego miejsca i z niewiadomym zamiarem rusza machając rękami w naszą stronę. Nie dochodzi jednak do nas... jego głowa powoli odwraca się w stronę wejścia do doliny skąd dobiega najpierw cichy, ale zaraz potem coraz głośniejszy pomruk prawie setki wiszących nad ziemią napędów. Z mglistego powietrza zaczynają wyłaniać się sylwetki łukowato wygiętych paralotni. Widok niemal nieruchomo nadlatujących paralotni, oraz narastający warkot silników, nie pozwala mi się uwolnić od skojarzenia ze sceną z helikopterami z „Czasu Apokalipsy”. Kiedy glajty nadlatują nad dolinę, wychodzi w końcu słońce i zaczyna się radosne szaleństwo kolorowych skrzydeł. Są wszędzie: nad murem, poniżej niego, nad doliną, nad budynkami, trzy nawet lądują na parkingu. Miejscowi są w szoku i jednocześnie w euforii. Niestety musimy wracać do bazy bo briefing team leaderów wyznaczono na 9:00.

Warty odnotowania jest fakt, że na wycieczkę nad Mur Chiński nie wylatuje Tomek. Widząc medal w zasięgu ręki, postanawia potrenować konkurencję "wolno/szybko" i nie ryzykować uszkodzenia sprzętu. Tomek ma profesjonalne podejście do swojego sportowego latania.

Dzisiejsze zadanie to tzw. SpeedOut. W klasycznym wydaniu to bardzo ciekawe zadanie składa się z dwóch części: pierwszej w której trzeba w jak najkrótszym czasie pokonać trasę trójkąta o długości ponad 20 km, oraz drugiej w której na resztce przydzielonego paliwa trzeba odlecieć jak najdalej i powrócić. W tej drugiej części warto jest korzystać z termiki. W warunkach Chińskich w których przelot otwarty okazuje się niemożliwy z powodu „bezpieczeństwa państwa”, druga część zadania zamienia się na latanie tam i z powrotem w wydzielonym, 10 km korytarzu.

Warunkiem koniecznym do zdobycia jakichkolwiek punktów w drugiej części zadania jest wylądowanie na terenie lotniska. Ponieważ przy lataniu na resztce paliwa i termice, lądowanie takie jest dość niepewne, większość pilotów decyduje się lecieć z maksymalną możliwą prędkością po trójkącie. Co prawda taktyka taka skutkuje mniejszą ilością paliwa w baku na odlot i powrót, ale „lepszy wróbel w garści, niż paralotniarz lądujący w polu”.

Odmierzanie paliwa odbywa się sprawniej niż ostatnio, bo w użyciu są trzy wagi na raz. Kolejny raz Chińczycy pokazują że potrafią szybko uczyć się na swoich błędach. Okno otwarte jest już od 15 tej. Jednak wcześnie startują tylko nieliczni piloci, którzy lubią termikę i jej się nie boją (w tej grupie Krzysiek Kaczyński). Pozostali albo czekają co najmniej godzinę na bardziej łagodną termę, albo też jeszcze dłużej by wyścig wykonać w jak najbardziej idealnych do tego warunkach. W tej ostatniej grupie znajdują się Tony Gibson oraz Mike Chilvers, którzy lecąc na Plasmach jako jedyni dają radę zejść z czasem na trójkącie poniżej 17 minut.

Ponownie wszyscy nasi PF1 piloci plasują się w pierwszej połowie stawki – co jest kolejnym potwierdzeniem wzrostu poziomu pilotażu naszego PPG paralotniarstwa. Najlepiej z naszych leci Grzesiek, ale nie dolatuje do deku i ląduje na lotnisku za co dostaje 20% kary. Podobnie Krzysiek Kaczyński. Na briefingu takie lądowanie było przedstawiane jako dozwolone, choć później liczono za nie kary. Być może świadomi tego piloci dociągnęli by na oparach paliwa jeszcze te kilkaset metrów dalej.

W PL1 nasi plasują się w środku stawki, a w utrzymaniu dobrego wyniku drużynowego w stosunku do Hiszpanów pomaga dobry wynik Brytyjki, która bardzo wyraźnie wyprzedza pozostałych zawodników. Jej potężnym orężem w tym zadaniu był silnik czterosuwowy, pozwalający na rozwijanie bardzo dobrych prędkości z oszczędnym zużyciem paliwa. Podobnie jest w PF1 – czyli de facto SpeedOut jest konkurencją wymarzoną dla posiadaczy tych silników.

Wyniki:

Precyzyjna nawigacja

PF1 Task 8 Pilotów 72
Poz. Kraj Pilot Punkty
1 GBR BAILEY Paul 916
2 GBR HAIRS Dave 881
3 CAN SIEGER David 853
16 POL KAMIŃSKI Krzysztof 650
20 POL TURCZEWSKI Sławek 625
24 POL ZACZENIUK Maciej 592
28 POL KRZYŻANOWSKI Grzegorz 575
50 POL KACZYŃSKI Krzysztof 444


PL1 Task 8 Pilotów 20
Poz. Kraj Pilot Punkty
1 GBR KELLY Jansy 990
2 CZE MACHARTOVÁ Michaela 706
3 CHN GAO Desong 676
7 POL ROMICKI Krzysztof 554
9 POL KUDASZEWICZ Tomek 552
10 POL BALCERZEWSKI Jarek 551
13 POL PASKA Adam 431


PF2 Task 8 Załóg 5
Poz. Kraj Pilot Punkty
1 MCO FREDERIC Jagues i ALBERT Natalie 895
2 LTU SMARLOVSKIS Jurgis i Arturas 847
3 POL KRUPA Piotr i DZIOK Magda 831

Generalka po 8-miu zadaniach:
PF1: Krzyżanowski 10-ty, Kaczyński 25-ty, Kamiński 26-ty, Turczewski 28-my, Zaczeniuk 32-gi – wszyscy Polacy wciąż w pierwszej połówce.
PL1: Kudaszewicz 1-szy, Romicki 4-ty, Paska 14-ty, Balcerzewski 15-ty. Tomek ma 215 punktów nad 2-gim Hiszpanem.
PF2: Krupa i Dziok 2-dzy ze stratą prawie 300 punktów do Litwinów i z tylko 79 punktami przewagi nad Brytyjczykami. Jest gorąco.

Drużynówka:
PF1: 4-ta lokata z Czechami mocno depczącymi nam po piętach,
PL: 3-cia bezpieczna pozycja, ale Czesi nam odskoczyli dalej po tej konkurencji.
_________________
Wojtek Domański
Team Leader

Wyjazd Polskiej Reprezentacji na Mistrzostwa Świata PPG w 2007 roku sponsorują:
Dudek Paragliders: nie spamuj://spamer.dudek.eu/
Aeromaster: nie spamuj://spamer.aeromaster.pl/
Navcomm: nie spamuj://spamer.navcomm.pl/
Petrolot: nie spamuj://spamer.petrolot.pl/
Aeroklub Polski: nie spamuj://spamer.aeroklubpolski.pl/

Autor
wojtek.domanski
Posty: 20
Rejestracja: 2007-07-24, 09:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#69

Post autor: wojtek.domanski »

Piątek, 7 września - Dzień 12 – Ostanie konkurencje: slow/fast i ścigana nawigacja.

Ten dzień będzie pełen emocji. Rozegramy dwa zadania – jedno precyzyjne – slow/fast i jedno nawigacyjno-prędkościowe. Tyle właśnie zadań brakuje by dyrektor zawodów mógł wypełnić zlecenia FAI dotyczące równomiernego rozłożenia punktów pomiędzy nawigację, ekonomię i precyzję.

W spokojnych, porannych warunkach rusza konkurencja wolno/szybko. Bojowe zadanie ma Tomek. W momencie kiedy startuje do tej konkurencji tabela wyników wskazuje, że jest zwycięzcą. Ma za zadanie polecieć dobrze by utrzymać przewagę, ale bez brawury by nie wyzerować konkurencji jakimś głupim błędem. Bezpośrednio przed nim leci Crespo, drugi walczący o złoto zawodnik z Hiszpanii. Na szybkim przebiegu przyziemia – co widzi z powietrza Tomek... więc pełen luz.

W PF-ach tradycyjnie wysoki standard: wszyscy w pierwszej połowie klasyfikowanych zawodników, z profesorem Turczewskim na czele (5-ta pozycja). Nasz tandem spisuje się na medal i wygrywa stawkę.

W zeszłym roku Francuzi proponowali całkowite usunięcie tej konkurencji z katalogu zadań, sugerując że w niewielkim stopniu testuje ona umiejętności pilotów, a zmusza ich do ryzykownego latania. Jednak gremium FAI/CIMA odrzuciło ten wniosek uzasadniając, że obecność tego tasku na zawodach, jest motywacją dla producentów do produkowania bezpiecznych skrzydeł o szerokim zakresie prędkości. W tym kontekście jest mi szczególnie miło skonkludować, że we wszystkich klasach doskonale spisały się polskie paralotnie. W PF1 nie do pobicia byli Tony i Mike na Plasmach, w PL1 Redondo i Romicki na Reactionach, a w PF2 Krupa i Dziok na Synthesisie Cabrio. :-)

Wyniki:
Wolno/Szybko

PF1 Task 9 Pilotów 72
Poz. Kraj Pilot Wolno Szybko Różnica Punkty
1 GBR CHILVERS Mike 27,3 60,0 32,7 500
2 ZAF GIBSON Tony 29,0 60,0 31,0 481
3 FRA CHOLLOU Ronan 19,2 47,4 28,2 471
5 POL TURCZEWSKI Sławek 23,1 50,0 28,9 445
8 POL KRZYŻANOWSKI Grzegorz 24,3 50,0 25,7 428
13 POL ZACZENIUK Maciej 23,1 47,4 24,3 417
24 POL KAMIŃSKI Krzysztof 26,5 47,4 20,9 376
35 POL KACZYŃSKI Krzysztof 26,5 45,0 18,5 350


PL1 Task 9 Pilotów 20
Poz. Kraj Pilot Wolno Szybko Różnica Punkty
1 ESP REDONDO Alfonso 25,0 47,4 22,4 500
2 POL ROMICKI Krzysztof 30,0 56,3 26,3 471
3 ESP CRESPO VALDEZ Daniel 32,1 52,9 20,8 466
6 POL KUDASZEWICZ Tomek 31,0 47,4 16,3 409
7 POL PASKA Adam 30,0 45,0 15,0 392
10 POL BALCERZEWSKI Jarek 34,8 45,0 10,4 326


PF2 Task 9 Załóg 5
Poz. Kraj Pilot Wolno Szybko Różnica Punkty
1 POL KRUPA Piotr i DZIOK Magda 29,0 37,5 8,5 500
2 MCO FREDERIC Jagues i ALBERT Natalie 26,5 33,3 6,9 449
3 GBR KEMP John i Tom 33,3 39,1 5,8 406

W tabeli wyników ze zdziwieniem zobaczyliśmy że Hiszpan Crespo zaliczył tę konkurencję na trzeciej pozycji mimo przyziemienia. Składamy skargę by móc zobaczyć nagranie wideo. Na filmie wyraźnie widać, że na ostatniej tyczce przebiegu „slow”, lecący zbyt wysoko Crespo decyduje się przeciągnąć glajta. Jego wózek upadając trąca tyczkę i przyziemia tuż ZA tyczką. Wertujemy przepisy by znaleźć fragment o niedozwolonym lądowaniu pomiędzy slow a fast. Niestety nie ma nic jasnego na ten temat, pomimo że wszyscy są świadomi tego, że tak nie powinno być. Składamy protest, ale nic w tej sprawie nie wskóraliśmy. Dodatkowo okazuje, się, że we wczorajszej konkurencji Crespo nie policzono kilkuset punktów, które mu się należały i ostatecznie Tomek spada na 2-gą pozycję w klasyfikacji generalnej:

PL1 Generalnie Pilotów 20
Poz. Kraj Pilot Punkty
1 ESP CRESPO VALDEZ Daniel 5605
2 POL KUDASZEWICZ Tomek 5356
3 CZE MACHARTOWA Michaela 4713
4 POL ROMICKI Krzysztof 4514
10 POL PASKA Adam 3497
15 POL BALCERZEWSKI Jarek 2696

Nie potrzeba nam dużo czasu, by przestać myśleć o niezdobytym złocie i zdać sobie sprawę, że w końcu doczekaliśmy się Wicemistrza Świata w PL1. Ale to nie koniec medali w tej klasie. Drużynówka jest taka:
PL Team Drużyn 9
Poz. Kraj Punkty
1 ESP 21102
2 CZE 15030
3 POL 14026
4 DEU 7407
Nasz brązowy medal jest dobitny, a do srebra zabrakło nam rzeczywiście ciut-ciut. Nie bez znaczenia dla naszego wyniku jest też fakt, że do wózkowej punktacji drużynowej liczą się trzy najlepsze rezultaty z PL1 i jeden najlepszy rezultat z PL2 (ma to zachęcać kraje do wystawiania swoich załóg PL2, których zawsze jest mało). Zarówno Czesi jak i Hiszpanie posiadali załogi w PL2 – a my niestety nie. Należy jednakże oddać honor Czechom, że posiadali tylko dwie załogi w PL1, jako że jeszcze pierwszego dnia Michal Krivanek uległ wypadkowi i nie latał, aż do końca Mistrzostw. Należałoby jednak pomyśleć o wystawieniu w przyszłym roku choć jednej załogi w PL2.

Medal Tomka to nie jedyny srebrny medal. Generalna klasyfikacja tandemowa wygląda tak:
PF2 Generalnie Załóg 5
Poz. Kraj Pilot Punkty
1 LTU SMARLOVSKIS Jurgis i Arturas 5621
2 POL KRUPA Piotr i DZIOK Magda 5568
3 GBR KEMP John i Tom 5395
Niecałe 300 punktów brakujące do zdobycia złota to naprawdę niedużo. Być może gdyby pierwotny silnik Piotrka przetrwał to chińskie paliwa, albo gdyby.... Ech szkoda gadać po próżnicy – mamy Wicemistrzów Świata w PF2! I to w zażartej walce.

W PF1 nie mamy medali, ale w tej klasie konkurencja była zdecydowanie najtrudniejsza. Startowało to najwięcej zawodników i to legitymujących się zdecydowanie największym doświadczeniem. Na tym tle wynik naszych wygląda bardzo dobrze. Wszyscy uplasowali się w pierwszej połowie stawki i byliby wyżej, gdyby hiszpańsko/francuskie podchody nie pozbawiły nas punktów zdobytych w naszej najlepszej konkurencji – slalomie na koniczynce. Bardzo dobrze poleciał Grzesiek Krzyżanowski, który de facto powinien mieć miejsce w pierwszej dziesiątce.

PF1 Generalnie Pilotów 72
Poz. Kraj Pilot Punkty
1 ESP MORILAS Ramon 6354
2 FRA RUANET Mathieu 6077
3 GBR CARNET Michel 5744
14 POL KRZYŻANOWSKI Grzegorz 4396
26 POL KACZYŃSKI Krzysztof 3739
13 POL KAMIŃSKI Krzysztof 3655
34 POL TURCZEWSKI Sławek 3169
35 POL ZACZENIUK Maciej 3152

Wysoki poziom naszych PF1 pilotów widać również po klasyfikacji drużynowej, w której nie ma już przepaści pomiędzy nami z poprzedzającymi nas drużynami. Walka staje się wyrównana.
Drużynówka:
PF1 Team Drużyn 18
Poz. Kraj Punkty
1 FRA 17324
2 GBR 16784
3 ESP 15929
4 CZE 14309
5 POL 13564
6 CAN 12084
_________________
Wojtek Domański
Team Leader

Wyjazd Polskiej Reprezentacji na Mistrzostwa Świata PPG w 2007 roku sponsorują:
Dudek Paragliders: nie spamuj://spamer.dudek.eu/
Aeromaster: nie spamuj://spamer.aeromaster.pl/
Navcomm: nie spamuj://spamer.navcomm.pl/
Petrolot: nie spamuj://spamer.petrolot.pl/
Aeroklub Polski: nie spamuj://spamer.aeroklubpolski.pl/
ODPOWIEDZ