Multum pytań niedoszłego paralotniarza

Tu znajdziesz wskazówki jak zacząć przygodę z paralotniarstwem.

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
Griffith
Posty: 1
Rejestracja: 2017-02-16, 02:06
Płeć:

Multum pytań niedoszłego paralotniarza

#1

Post autor: Griffith »

Witam. Od dawna marzy mi się paralotnia, a jako że już uzbierałem trochę funduszy chcę bliżej zapoznać się z tematem. Tak więc mam do was sporo pytań:
1. Jaka jest mniej-więcej łączna cena egzaminów, kursów i nowego sprzętu z napędem?
2. W sklepach widziałem paralotnie o różnych rozmiarach skrzydła. Czy wybór wielkości jest zależny tyko od wagi pilota, czy też od sposobu, w który chce się latać? (Długie, spokojne loty lub akrobacje).
3. Czy da się zrobić za jednym zamachem kurs na zwykłą paralotnię oraz na paralotnię z napędem?
4. Czy do lotów z pasażerem wymagany jest dodatkowy kurs?
5. Czy do lotów z pasażerem potrzebny jest cały specjalny zestaw uprzęży, czy do zwykłej uprzęży dla jednej osoby wystarczy podpiąć drugą? Trajka mnie nie interesuje.
6. Czy wymagane są jakieś ubezpieczenia i przeglądy jak w przypadku na przykład samochodu? Jeżeli tak, to jakie są miesięczne/roczne koszta?
7. Czy loty trzeba gdzieś zgłaszać, czy można startować i ładować kiedy i gdzie się chce? (Uwzględniając oczywiście strafy powietrzne lotnisk itp)
8. Czy na paralotni z napędem da się złapać odpowiednią termikę, która umożliwiłaby wyłączenie silnika na jakiś czas? (Chodzi oczywiście o oszczędność w kwestii paliwa)
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

cmedyk
Posty: 3
Rejestracja: 2017-05-14, 11:40
Płeć:

Multum pytań niedoszłego paralotniarza

#2

Post autor: cmedyk »

Witam,

ad 1 np.: beskid-paralotnie.pl/szkolenia/cennik
PPG to cena ok 2000 zl (i trzeba wczesniej ukonczyc pierwszy kurs 900 zl)

ad 2 Skrzydło ma zakres wagi pilota (cała masa startowa). Jezeli twoja waga startowa bedzie na poczatku przedzialu skrzydlo jest podatne na podwiniecia ale noszenie lepsze a jezeli w koncu przedzialu wagi to odwrotnie. Np. wybor typu i wielkosci skrzydla moze zalezec czy latamy swobodnie (wolniej) czy z silnikiem PPG (szybciej).

ad 3 Nie da sie, sa dwa osobne kursy.

ad 4 Tak wymagany jest osobny kurs.

ad 5 Raczej wymagana jest specjalna uprzaz.

ad 6 OC 130 zl na rok. Mozna zrobic sobie przeglad skrzydla ale wg polskich przepisow nie jest wymagany.

ad 7 Jezeli lata sie w strefach nie kontrolowanych to nic sie nie zglasza. Co do startow i lodowan to sa wyznaczone startowiska i ladowiska. Mozna sobie tez wynajac lake i ja kosic co jakis czas. Oczywiscie w przypadku awaryjnego ladowania to wybiera sie pierwsza lepsza lake lub pole a pozniej ew. pokrywa sie straty wlascicielowi.

ad 8 Oczywiscie. Po pewnym czasie czlowiek zaczyna dostrzegac ze sily termiczne sa duzo mocniejsze niz moc silnika na plecach.
W polsce maksymalna termika i maksymalne duszenia to +5 m/s i -5 m/s (chociaz pewnie i sa wieksze) a silniki w nietermicznych warunkach daja tak od +2 m/s do -2 m/s. Widac wiec ze w mocno termiczny dzien mozna wpasc w duszenie -5 m/s i cala moc silnika nie zmieni tego ze dalej bedzie sie opadalo -3 m/s. Tak samo gdy znajdziemy komin termiczny wtedy mozna zmienic obroty na obroty jalowe albo wylaczyc silnik (czego nie polecam na poczatek).


Pozdr.,
Ostatnio zmieniony 2017-06-07, 11:48 przez cmedyk, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ