Naped 175 na bazie Mz i SHL

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

Naped 175 na bazie Mz i SHL

#1

Post autor: kajan002 »

Witam..jakie macie opinie o silniku 175 na bazie Mz etz 150,ciekawią mnie osiągi
jakie macie na tych napedach.Bardzo duzo lata takich napedow i rozne są zadania
Chcialbym rozwinąc ten temat bo uwazam ze to dobry naped i dla mniej zamoznych
pilotow,a wiem ze jesli dobrze wszystko zrobione osiągami przewyzsza stuningowane
solo,i bardzo malo pali góra 2.5 l,nie wazy duzo.Pojawilo sie na rynku paralotniowym
kupe drozyzny i nie kazdego na to stac a latac kazdy moze.Remont takiego silnika
jest bardzo tani,chociaz nie tak czesto sie zdaza a drozyzna sie czesto lubi psuc
a koszty naprawy drozyzny są kosmiczne..pozdrawiam kajan

Chester
Posty: 22
Rejestracja: 2008-10-28, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Rożnów

#2

Post autor: Chester »

Ja posiadam takowy... i to chyba kajanie twojej konstrukcji... wiec opinia moja jest taka:


Zalety:
-Bardzo niska cena zakupu
-Spalanie jak na lekarstwo - nie mierzyłem dokładnie ale przy NEMO-L i mojej wadze 65 kg oscyluje ciut ponad 2 litry.
-Posiadam nie rezonansowy tłumik wiec pewnie mocy troszkę mniej ale za to bardzo dobra elastyczność silnika w funkcji obrotów - przydatne dla mnie bo Nemo szybkie nie jest.
-Jeszcze remontu nie robiłem ale tez raczej drogi nie będzie.

Wady:
-Niewątpliwie jest ciężki w porównaniu z droższymi.
-Trzeba sporo pary w ręce żeby go szarpnąć do tego jak się robi wilgotno to też mu się nie chce palić - jak już zaskoczy to nie ma dużych problemów i na palenie jak ze starym maluchem - trzeba znaleźć sposób i problemy znikają :)
-Może to kwestia regulacji mojego egzemplarza ale nie mogę zostawić go na wolnych obrotach na za długi czas bo lubi zgasnąć po chwili i wtedy go ciężko odpalić.

Przelatałem na nim kilkanaście godzin... Jestem zadowolony z niego :) Do tego jak patrze to sprawia mniej problemów niż wysilone napędy ze średniej półki -chyba ze mój dopiero zacznie kaprysić :)

Pozdrawiam
Chester

Taker
Posty: 35
Rejestracja: 2008-03-30, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

#3

Post autor: Taker »

A ja taki mam do sprzedania z przyczyn ze nabrałem na wadze sprzedaje go.
Załączniki
DO SPRZEDANIA
DO SPRZEDANIA
Naped mz 175.JPG (49.76 KiB) Przejrzano 32206 razy

Autor
kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#4

Post autor: kajan002 »

Bardzo mile bylyby widziane fotki Waszych napedow..bo Mz 175
jest duzo roznego wykonania,czy to z oryginalnym karterem pospawanym
czy odlew..czy inne jeszcze wykonanie,jesli moglibyscie zamiescic foto Waszego napedu
to byloby super..Pozdrawiam kajan

Taker
Posty: 35
Rejestracja: 2008-03-30, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

re

#5

Post autor: Taker »

Zrobie wiecej zdjec jutro w czawartek zamieszcze :)
Pozdrawiam

PITAIR
Posty: 16
Rejestracja: 2010-10-27, 17:40
Lokalizacja: Tarnów

#6

Post autor: PITAIR »

Witam, to ja też dorzucę parę fotek mojego napędu :lol:
link nie spamuj://picasaweb.google.pl/pitair8/KAYAN175#

Waga suchego bez uprzęży 25 kg, karter odlewany (pozdrówka dla KAJANA),zawór membranowy, śmigło 50 cali, uprząż z Topa, ciąg ok 55kg, skrzydło klasyk 90-110
start łatwy , wznoszenie jeszcze nie zmierzone, pali ok 3 l. przy mojej wadze 75kg
Pozdrawiam

Autor
kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#7

Post autor: kajan002 »

Witam..w silnikach nz bazie Mz mozna zastosowac wlasciwie kazdy zaplon
ze skuterka,tylko trzeba wytoczyc piaste kola magnesowego zeby pasowala
na stozek walu korbowego Mz i odpowiednio wszystko zamontowac.Ja zastosowalem
taki zaplon za 90 zl+modul za 60zl,iskra super pali za smiglo i jest lepsze
spalanie,wiecej mocy.Do takiego silnika jesli zastosowac pelny rezonans
dokladnie obliczony to spokojnie mozna wyciagnac do 70 kg ciagu
do tego trzeba zrobic dolot do gaznika i silnik pali 2,5 litry/godz
przy zastosowaniu tlumika tzw,,polrezonansu" wyciaga sie 58-60 kg ciagu
Cdn..kajan
Ostatnio zmieniony 2012-04-02, 08:27 przez kajan002, łącznie zmieniany 1 raz.

doktor_pilot
Posty: 11
Rejestracja: 2009-12-15, 19:29
Lokalizacja: Wawa

#8

Post autor: doktor_pilot »

Witam Panów,
Jeśli me pytanie nie jest nietaktem - chciałbym zapytać Pana Kajana - od jakiego skutera pochodzi zapłon Pana PPG widocznego na zdjęciu (Moje dokumenty 395.jpg), a od jakiego zawór membranowy? Zakładam, iż zastosował Pan koło magnesowe niewymagające zmiany kąta czopu wału (?)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika

Nocny
Posty: 22
Rejestracja: 2010-12-31, 15:07
Lokalizacja: Stalowa Wola

#9

Post autor: Nocny »

Witam, mam pytanie do Kolegi Kajana, silnik kosy spalinowej - 51,8ccm - 3,3kW , chciałbym choć trochę podnieść mu moc, nie będę się bawił (nie chciałbym ingerować bo kupiłem całkiem nową kosę :):) - potrzebowałem silnik:)) ze zmianami w cylindrze, myślę o zmianie fabrycznego wydechu - może jakaś podpowiedź czy "pół-rezonans" by coś pomógł i czy dobrze myślę o pojemności komory puszki na poziomie ok 0,5l? tylko jak długie doprowadzenie od cylindra do puchy.....? i jakiej średnicy wylot? (fabryczny ma wylot z tłumika 11mm)
Czy zmianami nie skrócę żywota tego silnika bo jeszcze pachnie farbą :):):) i nie dotarty
Pozdrawiam i z góry dziękuję za porady.
A co do ETZ 150 to mam silnik nominalny i chciałbym zrobić rekordowo możliwie lekki na takim silniku napęd - tyle że mam fabryczne kartery więc nie będzie membrany :(, zrobiłem na ETZ 250 ale wydaje mi się ciężki i chyba zbyt mocarny - zresztą jeszcze go nie uruchomiłem na dobre - ale już bliżej niż dalej , odpala i gaśnie - gaźnik nie puszczał i nie pompował paliwa wstrzyknąłem strzykawką odpalał 3 - 4 obroty wałem strzelał w gaźnik i gasł - nowy fabrycznie WB39, po rozebraniu "przedmuchaniu" i "poruszaniu zaworkami" pompuje ale sam bałem sie próbować odpalać "potwora" - zaczekam na szwagra :) zwłaszcza że nie zamontowałem odprężnika i cięęęęężko sie ciągnie rozrusznikiem - ale daję radę uciągnąć :):), po skończeniu któryś sobie zostawię a drugi będzie na skrzydło :)
Pozdrawiam. Marek.

Autor
kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#10

Post autor: kajan002 »

Witam ..wlasnie ukonczylem budowe napedu na bazie Mz175 i SHL
pomierzylem ciag i okazalo sie ze dorownuje stuningowanemu solo210
Co sie przyczynilo do wiekszej mocy:tlumik zmodyfikowalem,dolot do gaznika wb37
i zaplon od skuterka,pali super,Smiglo weglowe Ruslana 124 takie jak
do solo210 przelozenie 1:2,5 tak jak solo..silnik jeszcze nie dotarty i osiagnal
6300 obr/min,a jak sie dotrze to dojdzie do 6500obr/min,ciag w tej chwili 57 kg
mysle ze po dotarciu sie jeszcze zwiekszy..tylko waga ciut wieksza od solo
bez uprzezy wazy tak jak widac 23kg,wszystko nowe czesci i mysle ze pare
ladnych setek godzin polata ..kajan

CDN
Ostatnio zmieniony 2012-04-18, 16:12 przez kajan002, łącznie zmieniany 2 razy.

sayid
Posty: 101
Rejestracja: 2010-06-18, 13:48
Płeć:
Kontakt:

#11

Post autor: sayid »

dlaczego temat "umarł"?
właśnie się przymierzam do mz, moja waga na dzis to 78; się zastanawiam czy rozwiercona 150 da rade. I tu pytanie do Ciebie Kajan'ie: czy masz chęć pomoc? znajomy w okolicy zrobił 250 pomyślnie, i chcielibyśmy zaryzykować.... ale będzie si z Tobą kontaktował w tej sprawie... pozdrawiam

Autor
kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

#12

Post autor: kajan002 »

Witam.. temat moze jeszcze nie ,,umarl" ale zawsze przy zimie jest wiecej czasu na rozne
pomysly i wlasnie taki pomysl odnosnie calkiem nowego napedu na bazie Mz i SHL jest jest
realizowany..chodzi tu o zwiekszenie mocy i ciagu zblizonego lub wyzszego od napedow
z gornej polki za nascie tysiecy,bo z Mz-ki mozna wyciagnac grubo ponad 60 kg ciagu
przy wadze napedu 24-26 kg..ale trzeba zrobic odpowiedni karter i 3-ci kanal w cylindrze
oraz porzadny rezonans,robilem taka probe przed 8-miu laty i wiem ze mozna uzyskac
taka moc,ale wiadomo ze koszty takiego napedu byly by wyzsze i nie kazdy moglby
sam sobie takie cos zrobic bo do tego juz trzeba miec troche doswiadczenia,
bo wszystkie szczegoly trzeba bardzo dokladnie dopracowac...tzn kanaly w cylindrze musza byc
poszerzane i dokladnie spasowane z blokiem,wykonanie 3-ciego kanalu w cylindrze
tez wymaga precyzji i otworu przelotowego w tloku..nie moga wystawac zadne
uszczelki
i wyciekajacy silikon jak to nieraz widze,tak ze radzil bym niedoswiadczonym kupic
raczej gotowca niz sie uczyc na bledach i pakowac w koszty bo potem sie okazuje ze
nie mozna wystrtowac bo jakos mocy nie ma a wszystko niby bardzo dobrze zrobilismy
Ja latalem na Mz 175 wazylem 98 kg i bez problemu startowalem
.Z Mz-ki 175 na tradycyjnym wydechu mozna osiagnac 53-57 kg ciagu
i to wystarcza dla pilota do
100 kg ...
Ps. CDN

michal54_87
Posty: 51
Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
Lokalizacja: Tarnów

#13

Post autor: michal54_87 »

Witam .
Chciał bym zaprezentować moja mz 175 :). Borykałem sie z nią 8 miesiecy. W lecie w 28 st. bieganie po łące przez kilka godz. robiło robote :). Byłem już taki zły na mz że miałem już pisać na forum iż to nie jest do latania tylko do jazdy jako motor. Ale jednak wytrwałem albo ( Kajan bo ciągle do Niego wydzwaniałem z prośbą o pomoc i za która bardzo dziękuje :) . Mz ma juz wylatane ok 4 h i jestem z niej zadowolony i polecam mz przede wszystkim na cene cześci które są dużo tańsze.Chce jeszcze wprowadzic kilka zmian ale zobaczymy co wyjdzie :P ciąg ma 60 kg.
Załączniki
PIC_1165.JPG
PIC_1162.JPG
PIC_1155.JPG

michal54_87
Posty: 51
Rejestracja: 2010-09-08, 09:46
Lokalizacja: Tarnów

#14

Post autor: michal54_87 »

Oczywiście zapomniałem dodać ze mz jest projektu Kajana :)

Autor
kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

Re: Naped 175 na bazie Mz i SHL

#15

Post autor: kajan002 »

Witam przedstawiam moją najnowszą wersje napedu na bazie
Mz etz 150 +SHL175...dlugo to wszystko trwalo zanim powstal
naped,chcialem go juz zrobic w wersji najnowszej z wszelkimi
mozliwymi ulepszeniami,rezonansem,zaplonem DCI latwy rozruch
porządną szarpaczką..ale z wagą nie udalo sie zejsc nizej jak 24 kg
bez uprzezy,smiglo 124 od solo 210,ciag wiekszy niz stuningowana
solowka,narazie wszystko nowe niedotarte i nie oblatane..bedzie
warun to bedziemy oblatywac jak wczesniej nie sprzedam bo mam drugi
Koszty napedu na bazie Mz-Shl 175 sa najmniejsze ze wszystkich
samorobek..tak samo remont to pare zl..jest to naped dla mniej
zamoznych ,a nie odbiegajacy mocą czy wygladem od tych
,,z gornej polki" Pozdrawiam kajan
ODPOWIEDZ