Raket 120

Moderatorzy: zbyszek_wlodarczak, kamil_rc, wojtek.domanski


Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Raket 120

#1

Post autor: tadeuszxxx »

Mam pytanie do tych co mi dobrze doradzą Niedawno nabyłem napęd plecakowy na silniku raket 120 i przełożeniu 1/3 a dzisiaj wypróbowałem go na skrzydle kolegi NOVA PHONIX , śmigło 110x55 , max 7800rpm Start alpejką bez problemowy Po oderwaniu od ziemi i przelocie kilkunastu metrów opadanie, znowu podbieg znowu w górę i tak trzy razy . Po ustaniu wiatru start klasykiem wspomagany napędem podobnie, oderwanie od ziemi przelot kilkanaście metrów i znowu lądowanie z dobiegiem Co może być tego przyczyną ze ten zestaw nie chce latać pomimo że manetka była na max i miałem założone przedłużki sterówek

Pozdrawiam Tadeusz

-- 25 sie 2012, o 19:28 --

Witam ponownie przepraszam że za mało danych podałem a zwłaszcza brak najważniejszego mojej wagi 72 kg głównie mi chodzi o jedną konkretną odpowiedz jakie są średnie obroty silnika w trakcie przelotu poziomego u innych użytkowników którzy mają taką przekładnie 1/3 i podobne śmigło mam wrażenie że to śmigło dociąża silnik bo nie pozwala mu wejść na obroty gdzie max moc tego silnika byłaby oddana którą uzyskuje przy 9000rpm. A jeżeli ta przekładnia jest nieodpowiednia do mojej wagi zainwestuję w 1/3.6. Może teraz ktoś coś doradzi .

sobi
Posty: 7
Rejestracja: 2011-10-11, 09:29
Lokalizacja: pilawa

Re: Raket 120

#2

Post autor: sobi »

Witam,zacznij od sprawdzenia gażnika(membrany itp.)sprawdż pasek-sprzęgło,stawiam na gażnik :-)

Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Re: Raket 120

#3

Post autor: tadeuszxxx »

Gaźnik WG 8 jest w porządku ma wstawione nowe membrany nie gaśnie na wolnych obrotach płynnie przyśpiesza nie dusi się nie ma wyczuwalnych spadków obrotów pomiędzy działaniem dysz wysokich i średnich obrotów ,sprzęgło ok,Jutro sprawdzę od znajomego drugie śmigło jest dużo węższe i jest trochę dłuższe chyba 120 cm

-- 28 sie 2012, o 14:32 --

Do sprawdzenia śmigła nie doszło gdyż miał nawiercone otwory w innych miejscach niż u mnie czyli nadal nic nie wiem .

Pilot
Posty: 152
Rejestracja: 2009-03-04, 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Raket 120

#4

Post autor: Pilot »

Cześć !
Nie żebym się wymądrzał, ale wg mnie na takim zestawie 110 cm i przekładni nie polecisz.
Latają ciężsi piloci, ale trzeba śmigło 125-130 i przekładnię inną, nie będę pisał jaką bo nie wiem. Silnik Raket to ok. 10-12 kM i musi mieć obroty, żeby to śmigło 130 uciągnąć przy obrotach max. przynajmniej 9000. Wtedy masz szansę na normalny lot.
Ja tak miałem kiedyś na MZ 150 i śmigle 115, nie dało rady polecieć, chociaż ważyłem 62 kg i skrzydło klasyczne PL-15 , 75-95 kg. Dopiero po całkowitej zmianie śmigła na 125 i przekładni : 1-2.5 na Astralu zacząłem latać. Jak masz kogoś kto się zna na rzeczy, poradź się , daj do zrobienia nowy kosz, śmigło, przekładnię, tłumik. Wtedy zaczniesz latać , a nie wk....ć się.
Pozdrawiam
Józek
TSLCS

Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Re: Raket 120

#5

Post autor: tadeuszxxx »

To sobie polatałem ,skoro tak to znowu mam pytanie czy zmieniając przekładnię z1/3 na 1/3.6 mogę zmienić tylko duże koło czy muszę kupić cały komplet .

Pilot
Posty: 152
Rejestracja: 2009-03-04, 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Raket 120

#6

Post autor: Pilot »

Możesz zmienić tylko jedno koło, ale zmieni się odległość obu kół względem siebie i nie za bardzo będzie pasował pasek. Podstawki pod półkę musisz też zrobić nowe. Jak dasz większe koło to pasek będzie za krótki, trzeba albo inny pasek, albo krótsze podstawki pod półkę.
Pozdrawiam.

Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Re: Raket 120

#7

Post autor: tadeuszxxx »

Skoro tak to muszę zamówić kompletną przekładnie 1/3.6 na stronie producenta kosztuje 218 euro nie spamuj://spamer.radne.se/Store/Product/Produ ... egoryID=59" onclick="window.open(this.href);return false; a gdybym chciał kupić koło 180mm , w cenie 128 euro, plus
podstawkę 47 euro, plus pasek 18 euro , to wyniesie 193 euro .To chyba lepiej kupić cały komplet dodatkowo jest ośka i inne
dodatki

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

Re: Raket 120

#8

Post autor: kajan002 »

Ze sie wtrace w wasza dyskusje..ale probowalem wyciagnac z tego silniczka
troche mocy.robilem rozne rury rezonansowe i niewielo to dalo,mocy nie przybylo
chociaz zwiekszylem obroty do 10 i pol tys.. niewiele mozna poza tym co juz wyciagnieto,tam jest cylinder
starej konstrukcji o niewielkich mozliwosciach tuningu,niski stopien sprezania
kanaly w cylindrze kiepskie,118 cm to za malo zeby cos osiagnac..lepiej dac sobie
z raketem na luz ..ale jak juz ktos go ma niech probuje kajan

Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Re: Raket 120

#9

Post autor: tadeuszxxx »

Witaj Kajanie i wielki szacun
za twoją dalekowzroczność Ty zawsze myślisz do przodu i wiesz że apetyt rośnie w miarę jedzenia i że ten napęd może i dobry na początek ale później będzie brakować jak każdemu mocy bo przesiadają się ludzie na skrzydła samostateczne i tak wyjdzie na Twoje i tego nikt nie neguje a le ja jestem dopiero po kursie i na początku drogi, czyli latanie na skrzydłach klasycznych, a moja waga 72 kg jest wystarczająca dla silnika 14 KM SOLO21O czy 14 KM RAKET120
nie spamuj://spamer.paralotniowy.pl/index.php?op ... ralotniowe" onclick="window.open(this.href);return false; CHYBA ŻE PRODUCENCI KŁAMIĄ a to już inna bajka.
Pozdrawiam Tadeusz........

kajan002
Posty: 144
Rejestracja: 2007-12-12, 11:02
Lokalizacja: krosno

Re: Raket 120

#10

Post autor: kajan002 »

I bardzo dobrze bo na Twoją wage Raket bedzie w sam raz
jesli dobrze wszystko zrobione przy nim..spokojnie i bezpiecznie
jak na poczatek polatasz a potem jak kupisz jakies szybsze skrzydlo
to Raketa zawsze mozna sprzedac z niewielka strata..a dzisiaj kupic jakis
mocniejszy naped do samostatka to sam bylbym w wielkiej kropce co wybrac

Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Re: Raket 120

#11

Post autor: tadeuszxxx »

Teraz gdy wszystko jasne i wiem czego mogę oczekiwać od napędu ppg zbudowanego na silniku raket 120, może ktoś powie, w jaki sposób zamówić części z Szwecji z tej strony. nie spamuj://spamer.radne.se/Store/Product/Produ ... egoryID=59" onclick="window.open(this.href);return false; , może już ktoś zamawiał .to niech jeśli niema nic przeciwko , doradzi ile się czeka na zamówienie, jaki koszt przesyłki, jak złożyć zamówienie, niech to będzie z pożytkiem dla wszystkich .

Pozdrawiam Tadeusz.............

Locos
Posty: 25
Rejestracja: 2010-10-18, 21:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Raket 120

#12

Post autor: Locos »

Nigdy nie kupowałem w tym sklepie ale zarejestrowałem się aby obadać temat i wygląda to typowo. Zakładasz sobie konto podając dokładny adres, maila, telefon, kraj pochodzenia. Wysyłka drobnych części typu list polecony kosztuje 14 euro. Duże klamoty wysyłają paczką za niecałe 26 euro. Czas dostawy 7-14 dni. Płatność kartą kredytową. Ogólnie warunki typowe dla zakupów za granicą.

Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Re: Raket 120

#13

Post autor: tadeuszxxx »

Bardzo Ci dziękuję, forum spełniło swoje zadanie ,były pytania są odpowiedzi nikt nikogo nie krytykuje ja jestem usatysfakcjonowany mogę spokojnie temat zakończyć chyba że ktoś ma inne pytania to i ja skorzystam .

Pozdrawiam Tadeusz........

ark
Posty: 41
Rejestracja: 2010-05-24, 19:05
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Raket 120

#14

Post autor: ark »

Nie sadze by to był problem silnika ,jakiego skrzydła uzyłes, ja ważę 70 kg latam na rakecie śr. 105,starty bez problemów ,latanie na 1/2 manetki ,paralotnia klasyk . wagowo paralotnia 60-90 czyli 24 .czyli przeważone jakieś 13 kg .Z tego co opisujesz to wg. mnie miałes ,zbyt duże skrzydlo, lub zbyt wylatane . Przyczyn raczej szukałbym po stronie doboru skrzydła.

Autor
tadeuszxxx
Posty: 33
Rejestracja: 2010-02-14, 22:48
Lokalizacja: Braniewo

Re: Raket 120

#15

Post autor: tadeuszxxx »

Witaj Ark może i Ty masz racje gdyż skrzydło którego użyłem firmy Nova Phoenix , nie miało aktualnego przeglądu na stronie
para- 2000mozna poczytać o tym skrzydle jest to wiekowa konstrukcja, znajomy przywiózł ją z Austrii a 6 lat temu wymieniał linki według mnie nie nadaje się ona do latania ale do sprawdzenia mego raketa zaryzykowałem nie spamuj://spamer.para2000.org/wings/index.htmlsp" onclick="window.open(this.href);return false; . Normalny paraglajciarz określiłby krótko szmata i zgadzam się z tym . A wracając do raketa na jakiej przekładni kręcą się u Ciebie śmigła i na jakich śmigłach latałeś jakie są lepsze a jakie gorsze............

Pozdrawiam Tadeusz..............
ODPOWIEDZ